Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony i tory na Nadodrzance [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
12-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Na 5 stacjach i przystankach na Nadodrzance, między Drzeńskiem a Kostrzynem podróżni zyskali lepsze warunki obsługi. Montowany jest nowy tor, rozjazdy i sieć trakcyjna. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za 160 mln zł zakończy się w 2018 r. Efektem będą sprawniejsze podróże i lepsze warunki przewozu towarów do portów w Szczecinie i Świnoujściu.

Podróżni mogą korzystać z nowych peronów przy zmodernizowanych torach na stacjach i przystankach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie, Radów i Górzyca. Jest już nowe oświetlenie. Wykonawca montuje wiaty, ławki, nowe oznakowanie. Obiekty zapewnią osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dogodny dostęp do peronów. Na stacji Kowalów całkowicie przebudowano stare urządzenia sterowania ruchem kolejowym na nowoczesne. W obrębie stacji zmodernizowano dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Dzięki nowym urządzeniom rogatkowym oraz monitoringowi i nowej jezdni, zwiększy się poziom bezpieczeństw w ruchu kolejowym i drogowym.

28 kilometrów nowego toru

Między Drzeńskiem a Kostrzynem jest już m.in. 28 km nowego toru. Nowe tory są na stacjach Kowalów, Laski Lubuskie i Ługi Górzyckie. Zamontowano 20 nowych rozjazdów. Nową sieć trakcyjną rozwieszono na odcinku Drzeńsko – Ługi Górzyckie. Montowana jest sieć trakcyjna na szlaku Ługi Górzyckie – posterunek Chyrzyno przed Kostrzynem. Wykonawca kończy prace na dwóch wiaduktach i moście. Prace obejmują nastawnie na stacjach Kowalów, Laski Lubuskie oraz w miejscowości Chyrzyno.

Na szlaku Ługi Górzyckie – Chyrzyno pracuje pociąg do potokowej wymiany nawierzchni. Układane są nowe podkłady i szyny.

Prace realizowane są ze środków budżetowych w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” zostały ujęte w rozkładzie jazdy. Zachowany jest ruch pociągów po jednym torze. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2018 r.

Informacje ogólne

Prace obejmują wymianę około 38 km toru, przebudowę sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wymiana rozjazdów i wyposażenie ich w urządzenia elektrycznego ogrzewania zapewni sprawny i bezpieczny przejazd pociągów m.in. w okresie zimowym. W efekcie prac na 9 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Poprawę warunków, szczególnie dla ruchu towarowego, przyniesie przebudowa 27 obiektów inżynieryjnych, w tym dwóch wiaduktów i mostu. Dostosowanie ich do większych obciążeń zapewni sprawny przewóz cięższych ładunków.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij