Działający głównie we wschodniej części Niemiec operator Ostdeutsche Eisenbahn GmbH będzie eksploatował nowe elektryczne zespoły trakcyjne Siemens Desiro.
Dotąd trzyczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne przewoźnik ODEG pożyczał od Kolei Austriackich. Były to Desiro w wersji Cityjet, produkowanej specjalnie dla OBB. Potrzebne mu były do realizacji kontraktu z regionem Meklemburgia – Pomorze Przednie, gdzie ODEG operuje od grudnia 2019. Do realizacji kolejnej części kontraktu na liniach Rostock – Stralsund – Binz/Sassnitz i Rostok – Stralsund – Zussow będzie używał już Desiro w innej wersji.
Teraz przewoźnik leasinguje nowe trójczłonowe pociągi od Alpha Trains. Będzie ich sześć i w przyszłym roku przejdą operację podobną do tej, której właśnie poddawane są Flirty z ŁKA.
Czyli zostaną wydłużone o jeden człon. Kursy, na razie w wersji trójczłonowej, rozpoczną się w najbliższych dniach.
W Desiro znajdą się aż 24 miejsca na rowery, a po wydłużeniu pociągów – rekordowa liczba 36 miejsc. W środku posiadają ledowe oświetlenie, nowoczesną informację pasażerską oraz wysokowydajną klimatyzację. Pojadą z prędkością maksymalną 160 km/h.
Alpha Trans kupiła je z myślą o ODEG. Po zakończeniu kontraktu z regionem Alpha Trans poszuka dla nich kolejnego klienta.