Pierwszy człon elektrycznych zespołów trakcyjnych Siemens Desiro HC przeznaczonych dla przewoźnika Rhine-Ruhr-Express został zaprezentowany samorządowcom z Nadrenii Północnej Westfalii w fabryce pojazdów w Krefeld.
Pierwszy gotowy silnikowy człon został pokazany 31 marca 2017. Gotowy ezt będzie miał cztery wagony, z których dwa środkowe będą dwupoziomowe. Takie "mieszane" ezt są coraz popularniejsze w Europie o czym świadczą zamówienia płynące z
DB Regio a także od
paryskiej kolei regionalnej RER. 105-metrowy pojazd będzie mógł pomieścić 420 pasażerów na miejscach siedzących. Większość tras będzie obsługiwana pociągami w trakcji dwukrotnej. Pociągi będą kursować głównie na linii Dortmund – Kolonia, w godzinach szczytu będą jeździć między miastami nawet co 15 minut i rozwiną prędkość do 160 km/h.
Ezt w liczbie aż 82 sztuk zostały zamówione w marcu 2015 roku. Rekordowa jest nie tylko ich liczba, ale także okres utrzymania, które będzie należało do Siemensa od momentu wprowadzenia na tory pojazdów w grudniu 2018 roku aż do 2050 roku, czyli prawdopodobnie przez cały okres eksploatacji pojazdów. Dla nowych pociągów powstanie zaplecze utrzymaniowe w Dortmundzie. Zatrudnienie znajdzie tam około 100 osób. Na terenie zaplecza będzie można prowadzić jednocześnie prace utrzymaniowe czterech ezt, znajdzie się tam dodatkowo zewnętrzna myjnia, a także tory postojowe dla 10 pociągów.