Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na pierwszym odcinku Rail Baltiki można jeździć 160 km/h. Przewoźnicy jeżdżą wolniej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
20-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na pierwszym odcinku Rail Baltiki można jeździć 160 km/h. Przewoźnicy jeżdżą wolniej
fot. M. SzymajdaDarty PKP Intercity na stacji Białystok
Od marca pociągi mogą kursować z prędkością 160 km/h pomiędzy Warszawą Rembertowem przez Zielonkę do Wołomina (linia Warszawa – Białystok). Odcinek jest jednak zbyt krótki, aby przewoźnicy rozpędzali swoje pociągi do tej prędkości.

Jak dowiedzieliśmy się od PKP Polskich Linii Kolejowych, prędkość do 160 km/h na odcinku Warszawa Rembertów – Wołomin Słoneczna – z wyjątkiem dwóch odcinków, ze względu na geometrię torów, obowiązuje od marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów. Zarządca linii kolejowych podkreśla, że wprowadzenie wyższej prędkości łączyło się z uzyskaniem zezwoleń od Urzędu Transportu Kolejowego. Z odcinka linii 449 i 6 gdzie można jeździć 160 km/h korzystają dwa przewoźnicy pasażerscy – Koleje Mazowiecki i PKP Intercity. Ten pierwszy nie rozpędza się do tej prędkości z uwagi na konieczność zatrzymań na kilku przystankach. PKP Intercity, które przejeżdża odcinek bez zatrzymania, też niechętnie spogląda na jazdę z prędkością 160 km/h na tym fragmencie torów. Dlaczego?

– Odcinki Wołomin – Zielonka i Warszawa Rembertów – Warszawa Antoninów stanowią zbyt krótką trasę, by prędkość 160 km/h przyniosła efekt skrócenia czasu przejazdu. Dlatego z założenia jazda z 130 km/h jest stosowana dla większości pociągów w relacji Warszawa – Białystok i będzie stosowana do czasu podniesienia prędkości na tym szlaku przez zarządcę infrastruktury – powiedziała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. To zrozumiałe, ponieważ nagłe przyspieszenia i zwolnienia na prawie 9-kilometrowym, podzielonym odcinku oznaczają duże strata energii i nikłą korzyść dla pasażera. Kiedy prędkość 160 km/h będzie osiągana na kolejnym fragmencie Rail Baltiki?


​Grafika: openrailwaymap.org
– Podniesienie prędkości na odcinku Wołomin Słoneczna – Tłuszcz będzie miała miejsce po zakończeniu modernizacji układu zasilania, budowie i uzyskaniu pozwoleń UTK dla podstacji trakcyjnych Dobczyn, Szewnica oraz Sadowne Węgrowskie. Planowany termin zakończenia tych zadań to pierwszy kwartał 2022 r. – napisał Karol Jakubowski z PKP PLK.

Według informacji „Rynku Kolejowego” obecnie jedynie IC Orzeszkowa jeździ na wspomnianym odcinku z prędkością 160 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij