Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na pierwszym odcinku Rail Baltiki można jeździć 160 km/h. Przewoźnicy jeżdżą wolniej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
20-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na pierwszym odcinku Rail Baltiki można jeździć 160 km/h. Przewoźnicy jeżdżą wolniej
fot. M. SzymajdaDarty PKP Intercity na stacji Białystok
Od marca pociągi mogą kursować z prędkością 160 km/h pomiędzy Warszawą Rembertowem przez Zielonkę do Wołomina (linia Warszawa – Białystok). Odcinek jest jednak zbyt krótki, aby przewoźnicy rozpędzali swoje pociągi do tej prędkości.

Jak dowiedzieliśmy się od PKP Polskich Linii Kolejowych, prędkość do 160 km/h na odcinku Warszawa Rembertów – Wołomin Słoneczna – z wyjątkiem dwóch odcinków, ze względu na geometrię torów, obowiązuje od marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów. Zarządca linii kolejowych podkreśla, że wprowadzenie wyższej prędkości łączyło się z uzyskaniem zezwoleń od Urzędu Transportu Kolejowego. Z odcinka linii 449 i 6 gdzie można jeździć 160 km/h korzystają dwa przewoźnicy pasażerscy – Koleje Mazowiecki i PKP Intercity. Ten pierwszy nie rozpędza się do tej prędkości z uwagi na konieczność zatrzymań na kilku przystankach. PKP Intercity, które przejeżdża odcinek bez zatrzymania, też niechętnie spogląda na jazdę z prędkością 160 km/h na tym fragmencie torów. Dlaczego?

– Odcinki Wołomin – Zielonka i Warszawa Rembertów – Warszawa Antoninów stanowią zbyt krótką trasę, by prędkość 160 km/h przyniosła efekt skrócenia czasu przejazdu. Dlatego z założenia jazda z 130 km/h jest stosowana dla większości pociągów w relacji Warszawa – Białystok i będzie stosowana do czasu podniesienia prędkości na tym szlaku przez zarządcę infrastruktury – powiedziała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. To zrozumiałe, ponieważ nagłe przyspieszenia i zwolnienia na prawie 9-kilometrowym, podzielonym odcinku oznaczają duże strata energii i nikłą korzyść dla pasażera. Kiedy prędkość 160 km/h będzie osiągana na kolejnym fragmencie Rail Baltiki?


​Grafika: openrailwaymap.org
– Podniesienie prędkości na odcinku Wołomin Słoneczna – Tłuszcz będzie miała miejsce po zakończeniu modernizacji układu zasilania, budowie i uzyskaniu pozwoleń UTK dla podstacji trakcyjnych Dobczyn, Szewnica oraz Sadowne Węgrowskie. Planowany termin zakończenia tych zadań to pierwszy kwartał 2022 r. – napisał Karol Jakubowski z PKP PLK.

Według informacji „Rynku Kolejowego” obecnie jedynie IC Orzeszkowa jeździ na wspomnianym odcinku z prędkością 160 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij