Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Myślenice: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt. Ponad 50 mln zł oszczędności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Myślenice: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt. Ponad 50 mln zł oszczędności
fot. Marek i Ewa Wojciechowscy GNU FDL
Kolejna inwestycja programu Kolej Plus ma wybraną najkorzystniejszą (najtańszą) ofertę w przetargu na projektowanie. Tym razem dotyczy to planowanej linii Kraków – Myślenice. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, oszczędności zarządcy infrastruktury będą ogromne – przekroczą dwie trzecie kosztorysu inwestorskiego.

Koncepcję inwestycji opracuje konsorcjum w składzie: Infra – Centrum Doradztwa, Infra Projekt oraz YLE Inżynierowie. Jego oferta okazała się najkorzystniejsza pod względem ceny brutto (jedyne kryterium rozstrzygnięcia przetargu) i nie podlega odrzuceniu. Zwraca uwagę duża różnica między zwycięską ofertą a pozostałymi propozycjami. Drugi w kolejności oferent – konsorcjum BBF i IDOM – zdobył zaledwie 68,4% punktów, które przyznano Infrze. Jeszcze wyraźniej odstają od niej kolejne na liście: konsorcjum Mosty Katowice – Arcadis (39,8%), Systra (33,4%) i MGGP SA (32%). Oferta TPF została odrzucona.

Miało być 72 milionów, będzie 19?

Oferta wybrana jako najkorzystniejsza jest warta 19 065 000 zł brutto. Ponieważ zarówno ta kwota, jak i wartość drugiej z kolei propozycji mieści się w kosztorysie inwestorskim (72 453 068,78 zł brutto), zarządca infrastruktury odstąpił od przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

Władze Myślenic, które od dawna – jeszcze zanim ogłoszono program „Kolej Plus” – zabiegały o budowę linii kolejowej, przyjęły decyzję PKP PLK z zadowoleniem. – Oznacza to, że jesteśmy coraz bliżej szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego podróżowania pociągiem z Krakowa do Myślenic – komentuje burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka.

Do Krakowa w 40 minut

Opracowywanie koncepcji rozpoczęło się w roku 2019. Dokument poddano następnie konsultacjom społecznym. Umowę na wstępne studium planistyczno-prognostyczne podpisano natomiast w sierpniu 2021 r. W marcu bieżącego roku PKP PLK podpisały z małopolskim Urzędem Marszałkowskim umowę w sprawie dokumentacji projektowej, regulującą także kwestię wykupu gruntów pod budowę.

Linia Kraków Swoszowice – Myślenice ma liczyć ok. 22 km długości. Na jej trasie znajdą się dwa tunele kolejowe, co przesądza o wysokim koszcie budowy (szacowanym na ok. 150 mln zł). Na trasie powstaną przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja Myślenice (w pobliżu centrum miasta). Prędkość maksymalną określono jako 120 km/h, co ma umożliwić dojazd do Krakowa Głównego w ciągu ok. 40 minut. Na razie do Myślenic można dotrzeć autobusami dowozowymi Kolei Małopolskich.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje

Roman Czubiński 28 lutego 2024

Łódzki tunel średnicowy: Ponad 400 ton nad czynną linią [ZDJĘCIA]

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Zobacz również:

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Roman Czubiński 15 lutego 2024

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Databout zaprojektuje rewitalizację trasy Racibórz – Racławice?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje

Roman Czubiński 28 lutego 2024

Łódzki tunel średnicowy: Ponad 400 ton nad czynną linią [ZDJĘCIA]

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Zobacz również:

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Roman Czubiński 15 lutego 2024

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Databout zaprojektuje rewitalizację trasy Racibórz – Racławice?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5