Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MSWiA: Nie otworzymy wyremontowanego przejścia w Czeremsze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MSWiA: Nie otworzymy wyremontowanego przejścia w Czeremsze
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLK
Wyremontowane torowisko biegnące z granicznej Czeremchy na Białoruś pozostanie niewykorzystane. Nowe polskie władze nie planują bowiem otwarcia linii kolejowej nr 43. Ma to związek z działaniami reżimu Aleksandra Łukaszenki.

Niebawem minie pięć lat od zakończenia remontu linii 43 na odcinku Czeremcha – granica państwa. Jak informowaliśmy w styczniu, PKP Polskie Linie Kolejowe deklarują gotowość do przyjęcia tam pierwszych pociągów towarowych. Ruch na polsko-białoruskim pograniczu nie zostanie jednak przywrócony.

Stosunki są napięte, a przewozy spadają

O ile w ruchu pasażerskim zamknięte są wszystkie przejścia z Białorusią, pociągi towarowe mogą być odprawiane w czterech lokalizacjach. – Obecnie na granicy polsko-białoruskiej ruch towarowy jest dopuszczony w następujących przejściach granicznych: Kuźnica Białostocka – Grodno, Zubki Białostockie – Bierestowica, Siemianówka – Swisłocz oraz Terespol – Brześć – informuje Wydział Prasowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Na razie ten katalog ma nie być poszerzany.

– W związku z działaniami reżimu białoruskiego wobec Polski obecnie nie planuje się zmian w statusie kolejowego przejścia granicznego Czeremcha – Wysokolitowsk – potwierdzają służby prasowe MSWiA. Napięte stosunki dyplomatyczne prowadzą zresztą także do utrzymania zakazu prowadzenia ruchu pasażerskiego na przejściach w Kuźnicy i Terespolu. Również w tym przypadku nie znamy choćby przybliżonej daty inauguracji kursów.

Brak konkretnych planów uruchomienia dodatkowego przejścia na granicy polsko-białoruskiej koresponduje z radykalnym spadkiem przewozów towarowych pomiędzy krajami. Jak poinformowały pod koniec 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe, po rosyjskiej inwazji na Ukrainę skala przewozów na najważniejszym przejściu w Terespolu spadła o przeszło połowę. O ile w 2021 r. na przejściu obsłużono ok. 18 tys. składów, w 2022 r. było ich już tylko 7,5 tys.

Na otwarcie czeka także przejście z Ukrainą

Póki co nie wiemy też, kiedy uruchomione zostanie nowe przejście kolejowe na granicy z Ukrainą. Gotowa jest już infrastruktura torowa mająca umożliwić wjazd z podprzemyskich Malhowic do Niżankowic. Na razie MSWiA nie przedstawiło w tej sprawie żadnych konkretów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czesi (też) mają problemy z dostępnością wagonów

Tabor i technika

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Pasażer

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 01 lutego 2024

Zobacz również:

Czesi (też) mają problemy z dostępnością wagonów

Tabor i technika

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Pasażer

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 01 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5