Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czeremcha: PLK przygotowuje się do reaktywacji przejścia granicznego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czeremcha: PLK przygotowuje się do reaktywacji przejścia granicznego
fot, Krzysztof Maria Różański, (Upior polnocy), lic. CC BY-SA 3.0Linia kolejowa nr 43
Zakończyła się już stricte kolejowa część przygotowań do wznowienia ruchu towarowego przez przejście graniczne Czeremcha – Wysokolitowsk. Nieużywana od ośmiu lat linia kolejowa nr 43 znów jest przejezdna, a składy towarowe pojadą nią 60 km/godz. Roboty kosztowały ok. 28 mln zł i sfinansowano je z budżetu państwa.

W zeszłym tygodniu opisywaliśmy na naszych łamach działania MSWiA, które mają doprowadzić do istotnego zwiększenia przepustowości polsko-ukraińskich i polsko-białoruskich przejść granicznych. Inwestycje obejmują także kilka terminali kolejowych (wyłącznie na granicy z Białorusią). Najważniejszą z nich wydają się prace w Czeremsze, dzięki którym wznowiony ma zostać ruch pociągów towarowych do białoruskiej stacji Wysokolitowsk.

Sprawny przewóz towarów ma być jednym z priorytetów PLK

Aby odprawa była możliwa, konieczne były jednak także roboty po stronie kolei. Te zrealizowały już PKP Polskie Linie Kolejowe. – Dzięki kolejnym zakończonym zadaniom tworzymy coraz lepsze możliwości dla transportu towarów koleją. To jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego. Zakończyły się prace za około 28 mln zł na linii kolejowej nr 43 od Czeremchy do granicy z Białorusią – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK, dodając, że trasa jest już obecnie fizycznie przejezdna.

– Roboty objęły remont torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz stację w Czeremsze – wylicza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Tor klasyczny zastąpiono bezstykowym, ma pozwolić na obniżenie poziomu generowanego przez pociągi hałasu. Zgodnie z zapewnieniami PKP PLK wzrosło przy tym bezpieczeństwo, bo wymieniono urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

W Czeremsze powstało stanowisko do obserwacji cystern

Na czeremszanskiej stacji zmodernizowane zostało dziewięć torów. Powstało też staowisko do obserwacji wagonów-cystern. – Stacja została więc przystosowana do obsługi pociągów towarowych – konkluduje Mirosław Siemieniec. – Lepszą obsługę ładunków umożliwi wyremontowana rampa do przeładunku towarów – dodaje. Bezpieczeństwo w obrębie stacji podniosły natomiast dodatkowe zabezpieczenia dwóch przejazdów kolejowo-drogowych.

Na wyremontowanym odcinku o długości ok. 6 km pociągi pojadą z maksymalną prędkością 60 km/godz. Ważny w ruchu towarowym parametr dopuszczalnego nacisku na oś wyniesie 221 kN. – Wykonawcą robót był Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu sp. z o.o. Zadanie było finansowane ze środków budżetowych – informuje rzecznik PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5