Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czeremcha: PLK przygotowuje się do reaktywacji przejścia granicznego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
02-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czeremcha: PLK przygotowuje się do reaktywacji przejścia granicznego
fot, Krzysztof Maria Różański, (Upior polnocy), lic. CC BY-SA 3.0Linia kolejowa nr 43
Zakończyła się już stricte kolejowa część przygotowań do wznowienia ruchu towarowego przez przejście graniczne Czeremcha – Wysokolitowsk. Nieużywana od ośmiu lat linia kolejowa nr 43 znów jest przejezdna, a składy towarowe pojadą nią 60 km/godz. Roboty kosztowały ok. 28 mln zł i sfinansowano je z budżetu państwa.

W zeszłym tygodniu opisywaliśmy na naszych łamach działania MSWiA, które mają doprowadzić do istotnego zwiększenia przepustowości polsko-ukraińskich i polsko-białoruskich przejść granicznych. Inwestycje obejmują także kilka terminali kolejowych (wyłącznie na granicy z Białorusią). Najważniejszą z nich wydają się prace w Czeremsze, dzięki którym wznowiony ma zostać ruch pociągów towarowych do białoruskiej stacji Wysokolitowsk.

Sprawny przewóz towarów ma być jednym z priorytetów PLK

Aby odprawa była możliwa, konieczne były jednak także roboty po stronie kolei. Te zrealizowały już PKP Polskie Linie Kolejowe. – Dzięki kolejnym zakończonym zadaniom tworzymy coraz lepsze możliwości dla transportu towarów koleją. To jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego. Zakończyły się prace za około 28 mln zł na linii kolejowej nr 43 od Czeremchy do granicy z Białorusią – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK, dodając, że trasa jest już obecnie fizycznie przejezdna.

– Roboty objęły remont torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz stację w Czeremsze – wylicza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Tor klasyczny zastąpiono bezstykowym, ma pozwolić na obniżenie poziomu generowanego przez pociągi hałasu. Zgodnie z zapewnieniami PKP PLK wzrosło przy tym bezpieczeństwo, bo wymieniono urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

W Czeremsze powstało stanowisko do obserwacji cystern

Na czeremszanskiej stacji zmodernizowane zostało dziewięć torów. Powstało też staowisko do obserwacji wagonów-cystern. – Stacja została więc przystosowana do obsługi pociągów towarowych – konkluduje Mirosław Siemieniec. – Lepszą obsługę ładunków umożliwi wyremontowana rampa do przeładunku towarów – dodaje. Bezpieczeństwo w obrębie stacji podniosły natomiast dodatkowe zabezpieczenia dwóch przejazdów kolejowo-drogowych.

Na wyremontowanym odcinku o długości ok. 6 km pociągi pojadą z maksymalną prędkością 60 km/godz. Ważny w ruchu towarowym parametr dopuszczalnego nacisku na oś wyniesie 221 kN. – Wykonawcą robót był Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu sp. z o.o. Zadanie było finansowane ze środków budżetowych – informuje rzecznik PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Druga trasa PLL LOT do Kazachstanu! Ałmaty od maja!

Pasażer

Druga trasa PLL LOT do Kazachstanu! Ałmaty od maja!

Rafał Dybiński 20 października 2025

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

PKP Intercity 21 października 2025

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

MSWiA: Nie otworzymy wyremontowanego przejścia w Czeremsze

Infrastruktura

Zobacz również:

Druga trasa PLL LOT do Kazachstanu! Ałmaty od maja!

Pasażer

Druga trasa PLL LOT do Kazachstanu! Ałmaty od maja!

Rafał Dybiński 20 października 2025

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

PKP Intercity 21 października 2025

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

MSWiA: Nie otworzymy wyremontowanego przejścia w Czeremsze

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij