Samorząd województwa podlaskiego potwierdził zamiar wprowadzenia ograniczeń na międzyregionalnej trasie z Czeremchy do Siedlec. Jeden z pociągów kursujących dotychczas codziennie będzie wyjeżdżał w trasę tylko w weekendy. Powodem jest niedostateczna liczba czynnych spalinowych zespołów trakcyjnych.
W kwietniu samorząd województwa podlaskiego poinformował
o planowanym rozszerzeniu oferty połączeń pasażerskich na styku z województwem mazowieckim. W grudniu w rozkładzie jazdy mają pojawić się bowiem
dwa bezpośrednie kursy z Białegostoku do Małkini. Tam podróżni będą mogli przesiąść się do składów KM w kierunku Tłuszcza i Warszawy.
Kolejne utrudnienia związane z niedoborem taboru
Równocześnie na innej linii spinającej oba regiony wprowadzone zostaną jednak istotne ograniczenia. Pomiędzy Siedlcami a Czeremchą spadnie liczba kursów realizowanych w dni robocze. Jedna para połączeń, która uruchamiana jest obecnie codziennie, będzie bowiem funkcjonować tylko w soboty i niedziele.
– Planowane do wprowadzenia ograniczenia terminów kursowania pociągów na linii 31 wynikają z dostępności taboru spalinowego, którym dysponuje operator – tłumaczy Małgorzata Półtorak, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. O dużych problemach Polregio w tym województwie
informowaliśmy na naszych łamach już wielokrotnie. Zbyt mała liczba czynnych jednostek z silnikiem Diesla od wielu miesięcy wymuszała zastępowanie części przewidzianych w rozkładzie kursów autobusami. W grudniu tego roku po raz pierwszy ograniczenia zostaną wprowadzone do rozkładu na stałe.
Trzech przewoźników na jednej linii
– Zmiany nie są powiązane z planowanym uruchomieniem połączeń do Małkini, które będą realizowane pojazdami z napędem elektrycznym – podkreśla nasza rozmówczyni. Dodajmy, że po linii 31 między Siedlcami a Czeremchą kursują pociągi regionalne dwóch operatorów: Polregio (trzy pary) i Kolei Mazowieckich (cztery pary). Realizację kursów zlecają odpowiednio województwa podlaskie i mazowieckie. Rozkład aktualnie uzupełnia tam PKP Intercity oferujące dwie pary pociągów dalekobieżnych z Warszawy i Białegostoku.
Pomiędzy administracyjnymi regionami mazowieckim i podlaskim pociągi finansowane przez samorządy kursują zaś także na trasie Białystok – Łapy – Ostrołęka. Polregio uruchamia tam dwie pary kursów. W związku z brakami taborowymi są one obsługiwane m. in.
klasycznym składem zestawionym z lokomotywy spalinowej i wagonu piętrowego. Na magistrali Warszawa – Białystok Koleje Mazowieckie prowadzą zaś ruch do Czyżewa.