NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

MI: W grudniu 2018 r. ma być czynny jeden tor między Dęblinem a Pilawą

| jar, Rynek Kolejowy 27.08.2018 81

MI: W grudniu 2018 r. ma być czynny jeden tor między Dęblinem a Pilawą
Kadr z placu budowy linii nr 7 - stan na maj 2018 r.fot. jar
Opóźnienie modernizacji linii nr 7 między Pilawą a Dęblinem sprawiło, że magistrala nie zostanie udostępniona przewoźnikom w grudniu 2018 r.. Marek Chodkiewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował, że w bieżącym roku ruch pociągów nie wróci na odcinek Dęblin-Lublin, natomiast między stacjami Pilawa i Dęblin pociągi pojadą po jednym torze.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin” o wartości niespełna 4 mld zł jest jednym z kluczowych zadań inwestycyjnych zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. Roboty modernizacyjne między Pilawą a Lublinem prowadzone są przy praktycznie całkowitym zamknięciu trasy dla przewoźników kolejowych – czynne pozostały krótkie odcinki oraz niektóre stacje. To kontrowersyjne rozwiązanie miało istotnie skrócić realizację inwestycji do minimum. Tak się jednak nie stało – o opóźnieniach w wykonywaniu inwestycji można przeczytać tutaj. Zaawansowanie prac na odcinku lubelskim w czerwcu 2018 r. można obejrzeć w opublikowanej na naszym portalu fotorelacji.

Niewystarczające tempo prac zainteresowało posła

Sprawą przedłużających się prac na linii nr 7 zainteresował się Krzysztof Szulowski, poseł okręgu lubelskiego, należący do Klubu Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość. Wystąpił on z interpelacją do Ministra Infrastruktury, zadając pytania dotyczące terminu zakończenia prac oraz powodów opóźnień w realizacji inwestycji.

Prace potrwają dłużej niż zakładano

W odpowiedzi Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował, że zakończenie prac na linii nr 7 odcinek Otwock-Dęblin-Lublin zaplanowane jest na II kwartał 2021 r., zaś na odcinku Warszawa-Otwock realizacja inwestycji potrwa do 2022 r. Największe opóźnienia dotyczą odcinka Dęblin-Lublin. Dlatego zakłada się udostępnienie jednego toru w marcu 2019 r. Będzie to możliwe "przy założeniu miesięcznej przerwy w prowadzeniu robót z uwagi na warunki pogodowe oraz mobilizacji wykonawcy". Wcześniej jeden tor ma być otwarty na odcinku Pilawa - Dęblin. Przewoźnicy będą mogli z niego skorzystać w grudniu 2018 r. Zakłada się, że czynne będą dwie mijanki - na stacjach Sobolew i Życzyn.

Prace realizowane są również na odcinku Pilawa - Otwock. Obecnie roboty budowlane wykonywane są na wymienionych stacjach. Zakłada się, że począwszy od grudnia 2018 r. przez następnych 12 miesięcy odcinek będzie zamknięty dla ruchu kolejowego. W tym czasie dobudowany ma zostać drugi tor, a istniejący - zmodernizowany.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5