NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MI: W grudniu 2018 r. ma być czynny jeden tor między Dęblinem a Pilawą

| jar, Rynek Kolejowy 27.08.2018 8,2k

MI: W grudniu 2018 r. ma być czynny jeden tor między Dęblinem a Pilawą
Kadr z placu budowy linii nr 7 - stan na maj 2018 r.fot. jar
Opóźnienie modernizacji linii nr 7 między Pilawą a Dęblinem sprawiło, że magistrala nie zostanie udostępniona przewoźnikom w grudniu 2018 r.. Marek Chodkiewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował, że w bieżącym roku ruch pociągów nie wróci na odcinek Dęblin-Lublin, natomiast między stacjami Pilawa i Dęblin pociągi pojadą po jednym torze.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin” o wartości niespełna 4 mld zł jest jednym z kluczowych zadań inwestycyjnych zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. Roboty modernizacyjne między Pilawą a Lublinem prowadzone są przy praktycznie całkowitym zamknięciu trasy dla przewoźników kolejowych – czynne pozostały krótkie odcinki oraz niektóre stacje. To kontrowersyjne rozwiązanie miało istotnie skrócić realizację inwestycji do minimum. Tak się jednak nie stało – o opóźnieniach w wykonywaniu inwestycji można przeczytać tutaj. Zaawansowanie prac na odcinku lubelskim w czerwcu 2018 r. można obejrzeć w opublikowanej na naszym portalu fotorelacji.

Niewystarczające tempo prac zainteresowało posła

Sprawą przedłużających się prac na linii nr 7 zainteresował się Krzysztof Szulowski, poseł okręgu lubelskiego, należący do Klubu Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość. Wystąpił on z interpelacją do Ministra Infrastruktury, zadając pytania dotyczące terminu zakończenia prac oraz powodów opóźnień w realizacji inwestycji.

Prace potrwają dłużej niż zakładano

W odpowiedzi Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował, że zakończenie prac na linii nr 7 odcinek Otwock-Dęblin-Lublin zaplanowane jest na II kwartał 2021 r., zaś na odcinku Warszawa-Otwock realizacja inwestycji potrwa do 2022 r. Największe opóźnienia dotyczą odcinka Dęblin-Lublin. Dlatego zakłada się udostępnienie jednego toru w marcu 2019 r. Będzie to możliwe "przy założeniu miesięcznej przerwy w prowadzeniu robót z uwagi na warunki pogodowe oraz mobilizacji wykonawcy". Wcześniej jeden tor ma być otwarty na odcinku Pilawa - Dęblin. Przewoźnicy będą mogli z niego skorzystać w grudniu 2018 r. Zakłada się, że czynne będą dwie mijanki - na stacjach Sobolew i Życzyn.

Prace realizowane są również na odcinku Pilawa - Otwock. Obecnie roboty budowlane wykonywane są na wymienionych stacjach. Zakłada się, że począwszy od grudnia 2018 r. przez następnych 12 miesięcy odcinek będzie zamknięty dla ruchu kolejowego. W tym czasie dobudowany ma zostać drugi tor, a istniejący - zmodernizowany.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5