Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus
fot. Piotr Włodarczyk from London, UK, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.org
Odbudowę linii do Lubska zaprojektuje firma LWZ. Jej oferta w przetargu PKP PLK na projekt inwestycji programu „Kolej Plus” okazała się najkorzystniejsza. Ruch pociągów z Bieniowa i Zielonej Góry ma zostać wznowiony do roku 2028.

W postępowaniu wzięło udział dziewięć firm. Rozpiętość cen (jedyne kryterium punktacji) była dość duża: najdroższa oferta, złożona przez konsorcjum Alusta – Krak-Inż, otrzymała zaledwie 61,75% punktów. Pozostałe oferty, w kolejności od najtańszych do najdroższych, złożyły: Torkol, Infrakol, Dolkom, Torhamer, Track Tec, konsorcjum Primost Południe – Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „TOR” i ZRK DOM.

Przetarg na zaprojektowanie odbudowy linii 275 na 18-kilometrowym odcinku Bieniów – Lubsko ogłoszono w październiku ubiegłego roku. Maksymalna prędkość ma wynosić 120 km/h. Na trasie zaplanowano przystanki pośrednie: Lubsko Karaś/Lubsko Zachód, Lubsko Wschodnie, Budziechów, Jasień, Bieszków i Biedrzychowice Dolne. Częścią inwestycji będzie też modernizacja stacji w Bieniowie.

Po planowanym na 2028 r. zakończeniu inwestycji dojazd z Lubska do Zielonej Góry (poprzez linię 370) ma być możliwy w ciągu 63 minut. Dla zwiększenia przepustowości tej ostatniej przewidziano budowę mijanki w Letnicy. Liczba par pociągów ma wynosić co najmniej 8.

Odbudowa linii do Lubska jest jednym z dwóch lubuskich wniosków, które utrzymały się w programie Kolej Plus (z ośmiu złożonych początkowo) – i jedynym, który został zakwalifikowany na listę podstawową. W części rezerwowej znalazły się prace na liniach 363 i 415, których realizacja zapewniłaby połączenie kolejowe z Międzychodu do Gorzowa Wielkopolskiego.

Historia kolei w Lubsku jest bogata. Pierwsze pociągi dotarły tu już w roku 1846. Lubski dworzec jest najstarszym zachowanym obiektem tego typu w całym województwie. Zmiana granic po II wojnie światowej doprowadziła jednak do marginalizacji linii 275 (do 1945 r. była ona częścią magistrali Berlin – Wrocław, po której najszybsze pociągi jeździły w latach 30. z prędkością 160 km/h). W latach 80. i 90. z czterokierunkowego węzła stacja stała się najpierw przelotową, potem – czołową, by na końcu przestać obsługiwać przewozy pasażerskie (ostatni pociąg odjechał z niej w kwietniu 1995 r.). W kolejnych latach rozbudowana infrastruktura stacji oraz jej otoczenie uległy niemal całkowitej dewastacji, stając się – w powszechnym odbiorze – jednym z najbardziej wymownych symboli upadku kolei w pierwszych latach III RP.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Databout zaprojektuje rewitalizację trasy Racibórz – Racławice?

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Roman Czubiński 30 listopada 2023

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Prawo i polityka

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Jakub Madrjas 24 października 2023

Kolej Plus: Jest umowa na rewitalizację linii Sokołów - Siedlce

Infrastruktura

Olkusz: Umowa na projekt łącznicy z programu Kolej Plus

Infrastruktura

Olkusz: Umowa na projekt łącznicy z programu Kolej Plus

Roman Czubiński 04 października 2023

Zobacz również:

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Databout zaprojektuje rewitalizację trasy Racibórz – Racławice?

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Roman Czubiński 30 listopada 2023

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Prawo i polityka

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Jakub Madrjas 24 października 2023

Kolej Plus: Jest umowa na rewitalizację linii Sokołów - Siedlce

Infrastruktura

Olkusz: Umowa na projekt łącznicy z programu Kolej Plus

Infrastruktura

Olkusz: Umowa na projekt łącznicy z programu Kolej Plus

Roman Czubiński 04 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5