Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Umowa na powrót kolei do Lubska podpisana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Umowa na powrót kolei do Lubska podpisana
fot. PKP PLK
Właśnie podpisano umowę na opracowanie projektu oraz wykonanie właściwych prac rewitalizacyjnych na fragmencie linii 275, pomiędzy Lubskiem a Bieniowem. Dzięki temu pociągi po ponad 30 latach mają ponownie dotrzeć do Lubska. Projekt jest realizowany w ramach programu Kolej Plus.

Dzięki podpisanej umowie między PKP PLK a samorządem województwa lubuskiego możliwe będzie ogłoszenie przetargu na dokumentację i realizację prac budowlanych między Lubskiem a Bieniowem (linia kolejowa Wrocław Muchobór – Gubinek, nr 275). Szacunkowa wartość robót, obejmujących ok. 18-kilometrowy odcinek, to niemal 66 mln zł. O samym projekcie obszernie pisaliśmy w tym miejscu.

W 63 minuty z Lubska do Zielonej Góry

Po blisko 30 latach pociągi znów pojadą m.in. do Lubska i Jasienia. Ok. 25 tys. mieszkańców regionu ma zyskać dogodną możliwość podróży koleją. Przebudowany na ok. 18-km odcinku tor pozwoli na przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h. Dzięki planowanej budowie tzw. „mijanki” w Letnicy trasa zostanie włączona w linię Zielona Góra Główna – Żary (nr 370), co pozwoli na zwiększenie przepustowości i dojazd z Lubska do Zielonej Góry w szacowanym czasie ok. 63 min.

Na trasie zaplanowano odtworzenie lub budowę zupełnie nowych przystanków w Lubsku (Lubsko Zachód, Lubsko, Lubsko Wschód), a także w Budziechowie, Jasieniu, Bieszkowie, Biedrzychowicach Dolnych oraz na wyremontowanej stacji Bieniów. Perony, przystosowane także do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się, zostaną wyposażone m.in. w wiaty, ławki i czytelne informacje.

Koniec prac w 2028 roku

– Program Kolej Plus likwiduje wykluczenie komunikacyjne i zwiększa dostęp do kolei. Dzięki podpisanej dziś umowie na rewitalizację linii kolejowej 275 z Bieniowa do Lubska mieszkańcy wschodniej części województwa lubuskiego po latach odzyskają dogodne połączenia kolejowe m.in. z Zieloną Górą. Wybudowane i przebudowane stacje oraz przystanki ułatwią korzystanie z pociągów wszystkim podróżnym. Nowe połączenia to także impuls sprzyjający rozwojowi regionu – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Zakończenie wszystkich prac w ramach projektu „Rewitalizacja linii nr 275 na odcinku Bieniów – Lubsko wraz z budową przystanków w m. Budziechów, Jasień i Bieszków” przewidywane jest obecnie w 2028 r.

Jeden z ośmiu projektów

Jak na razie projekt dotyczący Lubska jest jedynym zadaniem mającym zostać zrealizowanym w ramach programu Kolej Plus w województwie lubuskim. Region pierwotnie złożył bowiem do programu aż 8 propozycji, lecz ostatecznie do późniejszych etapów przeszły tylko dwa, ten dotyczący Lubska oraz projekt mający pozwolić na rewitalizację połączenia Gorzów Wielkopolskie – Międzychód. To zadanie znalazło się ostatecznie na liście rezerwowej rządowego programu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij