Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Umowa na powrót kolei do Lubska podpisana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Umowa na powrót kolei do Lubska podpisana
fot. PKP PLK
Właśnie podpisano umowę na opracowanie projektu oraz wykonanie właściwych prac rewitalizacyjnych na fragmencie linii 275, pomiędzy Lubskiem a Bieniowem. Dzięki temu pociągi po ponad 30 latach mają ponownie dotrzeć do Lubska. Projekt jest realizowany w ramach programu Kolej Plus.

Dzięki podpisanej umowie między PKP PLK a samorządem województwa lubuskiego możliwe będzie ogłoszenie przetargu na dokumentację i realizację prac budowlanych między Lubskiem a Bieniowem (linia kolejowa Wrocław Muchobór – Gubinek, nr 275). Szacunkowa wartość robót, obejmujących ok. 18-kilometrowy odcinek, to niemal 66 mln zł. O samym projekcie obszernie pisaliśmy w tym miejscu.

W 63 minuty z Lubska do Zielonej Góry

Po blisko 30 latach pociągi znów pojadą m.in. do Lubska i Jasienia. Ok. 25 tys. mieszkańców regionu ma zyskać dogodną możliwość podróży koleją. Przebudowany na ok. 18-km odcinku tor pozwoli na przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h. Dzięki planowanej budowie tzw. „mijanki” w Letnicy trasa zostanie włączona w linię Zielona Góra Główna – Żary (nr 370), co pozwoli na zwiększenie przepustowości i dojazd z Lubska do Zielonej Góry w szacowanym czasie ok. 63 min.

Na trasie zaplanowano odtworzenie lub budowę zupełnie nowych przystanków w Lubsku (Lubsko Zachód, Lubsko, Lubsko Wschód), a także w Budziechowie, Jasieniu, Bieszkowie, Biedrzychowicach Dolnych oraz na wyremontowanej stacji Bieniów. Perony, przystosowane także do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się, zostaną wyposażone m.in. w wiaty, ławki i czytelne informacje.

Koniec prac w 2028 roku

– Program Kolej Plus likwiduje wykluczenie komunikacyjne i zwiększa dostęp do kolei. Dzięki podpisanej dziś umowie na rewitalizację linii kolejowej 275 z Bieniowa do Lubska mieszkańcy wschodniej części województwa lubuskiego po latach odzyskają dogodne połączenia kolejowe m.in. z Zieloną Górą. Wybudowane i przebudowane stacje oraz przystanki ułatwią korzystanie z pociągów wszystkim podróżnym. Nowe połączenia to także impuls sprzyjający rozwojowi regionu – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Zakończenie wszystkich prac w ramach projektu „Rewitalizacja linii nr 275 na odcinku Bieniów – Lubsko wraz z budową przystanków w m. Budziechów, Jasień i Bieszków” przewidywane jest obecnie w 2028 r.

Jeden z ośmiu projektów

Jak na razie projekt dotyczący Lubska jest jedynym zadaniem mającym zostać zrealizowanym w ramach programu Kolej Plus w województwie lubuskim. Region pierwotnie złożył bowiem do programu aż 8 propozycji, lecz ostatecznie do późniejszych etapów przeszły tylko dwa, ten dotyczący Lubska oraz projekt mający pozwolić na rewitalizację połączenia Gorzów Wielkopolskie – Międzychód. To zadanie znalazło się ostatecznie na liście rezerwowej rządowego programu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5