NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Lubelskie po raz czwarty zamawia tabor. Z rozsądnymi warunkami

| Michał Szymajda 02.08.2019 4,9k

Lubelskie po raz czwarty zamawia tabor. Z rozsądnymi warunkami
Wnętrze Elfa2 dla PolregioFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Województwo lubelskie jest zdecydowane nabyć elektryczne pociągi dla regionu. Po trzech nieudanych konkursach ofert region zmienia zasady. Zamiast jedenastu pociągów kupi osiem pojazdów, a kolejny jeden lub dwa kupi ewentualnie w ramach prawa opcji.
Region lubelski najdłużej „męczy się” z zakupem taboru, na które otrzymał 50% kwalifikowanego dofinansowania od Unii Europejskiej, w ramach projektu POIiŚ. We wszystkich trzech przetargach, które dotąd miały miejsce, oferty znacznie przekroczyły budżet. Dlaczego? Zamówienie z Lubelszczyzny jest nietypowe: chodziło bowiem o dostawę pojazdów dwuczłonowych, ale dostosowanych do obsługi peronów od 360 do 1000 mm i spełniających normy TSI, a do tego z ETCS. Dostawa takich pojazdu kosztowałaby niemal tyle, ile zestandaryzowanych, trójczłonowych jednostek.

W nowym przetargu Lubelskie chce już tylko 8 dwuczłonowych pojazdów, które przystosowane będą do obsługi peronów od 300 do 760 mm, mogących rozwinąć prędkość do 160 km/h.

– Zamawiający przewiduje wykonanie przedmiotu umowy z ewentualnym zastosowaniem prawa opcji, zwiększającym przedmiot zamówienia o jedną lub dwie sztuki fabrycznie nowych EZT – informuje UMWL. Planujemy powiadomienie wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji nie później niż w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy – informuje urząd, który oceni oferty z uwzględnieniem kryterium ceny (60%) i okresu gwarancji (40%). Otwarcie ofert w przetargu zapowiedziano na 9 września 2019.

Co zmieniło się na rynku od czasu ostatnich prób zakupu pojazdów przez Lubelskie? Między innymi to, że Stadler sprzeda dla Kolei Mazowieckich (piszemy o tym tutaj) właśnie takie pojazdy jakich oczekuje Lubelszczyzna. Jeśli siedlecki producent zdecyduje się na udział w przetargu, jak robił to wcześniej, jego oferta może okazać się tańsza, z uwagi na efekt skali. Trzeba jednak pamiętać, że w ostatnim przetargu tańszą ofertę złożyła Pesa, która za sobą ma już dostawę dwuczłonów do Kolei Śląskich i Polregio.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5