NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Lubelskie po raz czwarty zamawia tabor. Z rozsądnymi warunkami

| Michał Szymajda 02.08.2019 5k

Lubelskie po raz czwarty zamawia tabor. Z rozsądnymi warunkami
Wnętrze Elfa2 dla PolregioFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Województwo lubelskie jest zdecydowane nabyć elektryczne pociągi dla regionu. Po trzech nieudanych konkursach ofert region zmienia zasady. Zamiast jedenastu pociągów kupi osiem pojazdów, a kolejny jeden lub dwa kupi ewentualnie w ramach prawa opcji.
Region lubelski najdłużej „męczy się” z zakupem taboru, na które otrzymał 50% kwalifikowanego dofinansowania od Unii Europejskiej, w ramach projektu POIiŚ. We wszystkich trzech przetargach, które dotąd miały miejsce, oferty znacznie przekroczyły budżet. Dlaczego? Zamówienie z Lubelszczyzny jest nietypowe: chodziło bowiem o dostawę pojazdów dwuczłonowych, ale dostosowanych do obsługi peronów od 360 do 1000 mm i spełniających normy TSI, a do tego z ETCS. Dostawa takich pojazdu kosztowałaby niemal tyle, ile zestandaryzowanych, trójczłonowych jednostek.

W nowym przetargu Lubelskie chce już tylko 8 dwuczłonowych pojazdów, które przystosowane będą do obsługi peronów od 300 do 760 mm, mogących rozwinąć prędkość do 160 km/h.

– Zamawiający przewiduje wykonanie przedmiotu umowy z ewentualnym zastosowaniem prawa opcji, zwiększającym przedmiot zamówienia o jedną lub dwie sztuki fabrycznie nowych EZT – informuje UMWL. Planujemy powiadomienie wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji nie później niż w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy – informuje urząd, który oceni oferty z uwzględnieniem kryterium ceny (60%) i okresu gwarancji (40%). Otwarcie ofert w przetargu zapowiedziano na 9 września 2019.

Co zmieniło się na rynku od czasu ostatnich prób zakupu pojazdów przez Lubelskie? Między innymi to, że Stadler sprzeda dla Kolei Mazowieckich (piszemy o tym tutaj) właśnie takie pojazdy jakich oczekuje Lubelszczyzna. Jeśli siedlecki producent zdecyduje się na udział w przetargu, jak robił to wcześniej, jego oferta może okazać się tańsza, z uwagi na efekt skali. Trzeba jednak pamiętać, że w ostatnim przetargu tańszą ofertę złożyła Pesa, która za sobą ma już dostawę dwuczłonów do Kolei Śląskich i Polregio.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5