Partnerzy serwisu:
Biznes

Lubelskie: dyskusja ws. Funduszu Kolejowego nie jest zamknięta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lubelskie: dyskusja ws. Funduszu Kolejowego nie jest zamknięta
- Nie budowaliśmy planów finansowych na kolejne lata w oparciu o Fundusz Kolejowy. Ale będziemy podejmować działania, by móc z niego korzystać także po 2015 r. – takie stanowisko przedstawia „Rynkowi Kolejowemu” Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.

Rząd zdecydował, że samorządy wojewódzkie będą mogły korzystać ze środków FK do 2015 r. włącznie. Środki z FK samorządy mogą wydatkować na inwestycje taborowe: w 2013 r. do podziału pomiędzy województwa jest 137 mln zł, na 2014 i 2015 r. zaplanowano po 100 mln zł każdego roku. Dodatkowo, w 2012 r. samorządy otrzymały też z FK 150 mln zł do podziału na finansowanie organizacji przewozów kolejowych (oraz 131 mln zł na inwestycje taborowe). Zgodnie z zapisami przyjętego przez rząd Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w latach 2014-2019, po 2015 r. beneficjentami środków z FK mają już być wyłącznie PKP PLK oraz trójmiejska SKM.

- Samorząd nie budował wieloletnich planów finansowych w oparciu o założenie, iż dotychczasowe zasady finansowania Funduszem Kolejowym zadań w zakresie napraw, modernizacji i zakupów taboru zostaną przedłużone po 2015 r. Jest jednak bezsporne, że przedłużenie możliwości zasilania inwestycji taborowych środkami Funduszu Kolejowego po 2015 r. zwiększałoby możliwości Samorządu Województwa Lubelskiego i przyspieszało proces modernizacji taboru kolejowego użytkowanego w transporcie wojewódzkim – czytamy w oświadczeniu, które otrzymaliśmy z Departamentu Transportu UMWL.

Urzędnicy z Lublina stoją na stanowisku, że dyskusja o przyszłej roli Funduszu Kolejowego we wspieraniu transportu kolejowego na poziomie wojewódzkim nie jest zakończona. – Województwa będą niewątpliwie podejmować jeszcze różne działania, których celem będzie zachowanie możliwości wykorzystywania Funduszu Kolejowego na ten cel po 2015 r. – czytamy w oświadczeniu.

Przedstawiliśmy do tej stanowiska kilku urzędów marszałkowskich (pomorskiego, opolskiego, podkarpackiego i śląskiego) w sprawie przyszłości Funduszu Kolejowego. Wszyscy nasi rozmówcy mają nadzieję, iż rząd zmieni swoją decyzję ws. FK i po 2015 r. samorządy nadal będą miały dostęp do tego źródła.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Branżowy projekt ustawy o Funduszu Kolejowym opublikowany

Prawo i polityka

Branżowy projekt ustawy o Funduszu Kolejowym opublikowany

Jakub Madrjas 15 maja 2023

Fundusz Kolejowy zostaje. Dofinansuje też połączenia na styku województw

Prawo i polityka

1,1 mld zł na Fundusz Kolejowy w latach 2020-2021

Biznes

Fundusz Kolejowy do gruntownego remontu

Komentarze

Fundusz Kolejowy do gruntownego remontu

Bartosz Jakubowski 02 lutego 2016

Reaktywacja Funduszu Kolejowego. Na jakich zasadach?

Prawo i polityka

Reaktywacja Funduszu Kolejowego. Na jakich zasadach?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 01 lipca 2015

Nie wszystkie województwa zadowolone z podziału Funduszu Kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Branżowy projekt ustawy o Funduszu Kolejowym opublikowany

Prawo i polityka

Branżowy projekt ustawy o Funduszu Kolejowym opublikowany

Jakub Madrjas 15 maja 2023

Fundusz Kolejowy zostaje. Dofinansuje też połączenia na styku województw

Prawo i polityka

1,1 mld zł na Fundusz Kolejowy w latach 2020-2021

Biznes

Fundusz Kolejowy do gruntownego remontu

Komentarze

Fundusz Kolejowy do gruntownego remontu

Bartosz Jakubowski 02 lutego 2016

Reaktywacja Funduszu Kolejowego. Na jakich zasadach?

Prawo i polityka

Reaktywacja Funduszu Kolejowego. Na jakich zasadach?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 01 lipca 2015

Nie wszystkie województwa zadowolone z podziału Funduszu Kolejowego

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5