Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
15-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki
mat. Rail Baltica
Na Łotwie trwają już prace przy przebudowie stacji w Rydze oraz budowie nowej stacji i dworca przy ryskim lotnisku w ramach Rail Baltiki. Teraz ogłoszono przetarg na budowę głównego odcinka trasy. Zamawiający zakłada wcześniejszy wybór wykonawcy, by mógł on uczestniczyć w ustaleniach projektowych i przygotowawczych.

Spółka Eiropas Dzelzceļa līnijas, która wdraża projekt Rail Baltiki na Łotwie, ogłosiła przetarg na budowę zasadniczej części trasy na terenie tego kraju. Zamówienie obejmuje w sumie ok. 200-kilometrowy odcinek linii.

– To kolejny ważny krok w rozwoju Rail Baltiki, który potwierdza gotowość Łotwy do jak najszybszej realizacji tego projektu. Od roku trwa przebudowa Dworca Centralnego w Rydze, ruszyła również budowa infrastruktury na międzynarodowym lotnisku w Rydze. Obecnie podejmujemy kluczowe działania dla sprawnej i terminowej budowy nowej głównej linii kolejowej. Planujemy jego realizację sekwencyjnie, zgodnie z gotowością poszczególnych odcinków trasy. Najbardziej zaawansowane są przygotowana związane z południową częścią do granicy litewskiej. Robimy wszystko, co możliwe, aby zapewnić, że Łotwa zostanie połączona z europejskim systemem kolejowym w 2026 r. – mówi Tālis Linkaits, łotewski minister transportu.

Roboty ruszą w 2023 r.


Przetarg jest dwuetapowy. Oferenci mogą składać wniosek o udział w postępowaniu do 28 stycznia 2022 r. Firmy muszą mieć 7-letnie doświadczenie w zakresie realizacji infrastruktury kolejowej, odpowiedni obrót roczny, doświadczenie w zakresie technologii BIM, a także wdrożone systemy zarządzania jakością i środowiskiem. Drugi etap postępowania ruszy w kwietniu. Zakwalifikowani uczestnicy zostaną zaproszeni do złożenia ofert wstępnych i negocjacji, a także przedłożenia ofert ostatecznych. Eiropas Dzelzceļa līnijas zakłada, że umowa ze zwycięzcą zostanie zawarta pod koniec 2022 r., a roboty ruszą w I połowie 2023 r.

Wczesny udział wykonawcy ma umożliwić jego udział w pracach projektowych i przygotowawczych. – To sprawdzona taktyka na arenie międzynarodowej. Umożliwia ona na konsolidację odpowiedzialności za realizację projektu. Praktyka pozwala wybranemu budowniczemu na terminowe zmobilizowanie niezbędnych zasobów, a także doradztwo w zakresie organizacji prac budowlanych podczas procesu projektowania, co pozwala skutecznie optymalizować koszty budowy, a także wykorzystanie zasobów finansowych i materiałów – wskazuje Kaspars Vingris, prezes Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Bez Rygi

Zakres prac nie obejmuje Rygi (od lotniska do stacji Torņkalns i od Dworca Centralnego do Acone), 20-kilometrowgego odcinka transgranicznego na granicy z Estonią, a także terminala towarowego Salaspils. Zadania te są lub będą objęte oddzielnymi zleceniami. Zamówienie nie obejmuje także elektryfikacji oraz systemów sterowania ruchem – przetarg na te elementy ma zostać ogłoszony centralnie przez RB Rail AS, joint-venture nadzorujące realizację Rail Baltiki w trzech krajach bałtyckich.

W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Wartość kontraktów budowlanych szacowana jest na 5,8 mld euro.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij