NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Lokomotywa 6Dh pracuje w Budimeksie

| Michał Szymajda 18.08.2017 7,2k

Lokomotywa 6Dh pracuje w Budimeksie
Lokomotywa 6Dh-1 002Fot. Roman Szumski, wikipedia, CC BY-SA 4.0
Budimex pochwalił się swoją lokomotywą 6Dh-1 wyprodukowaną w Taborze Dębica. To drugi wyprodukowany przez podkarpackiego producenta egzemplarz.
Pierwszą produkowaną spalinową lokomotywę „Rynek Kolejowy” miał okazję oglądać na początku 2016 roku. Pojazd był gotowy latem ubiegłego roku. Drugi egzemplarz, który kupił Budimex, można było zobaczyć po raz pierwszy podczas drzwi otwartych dębickiego zakładu w drugiej połowie czerwca. Pojazd został już przekazany do zamawiającego i rozpoczął prace.

– 6Dh-1 na co dzień wspomaga nas w pracy podczas realizacji kontraktów kolejowych. Lokomotywą dostarczamy tłuczeń, który następnie trafia na modernizowane szlaki. Wkrótce będziecie mogli zobaczyć ją na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Pilawa – poinformowała spółka realizująca kontrakt na „siódemce”.

Tabor Dębica dołączył do wąskiego grona producentów, którzy zdecydowali się na kompleksową modernizację lokomotyw SM42. Wcześniej w Dębicy wykonywano naprawy główne i mniej skomplikowane modernizacje tych spalinowozów, zakład jest też potentatem jeśli chodzi o naprawę, modernizację i budowę wagonów towarowych.

Tabor Dębica (tak jak wcześniej Newag i Pesa) zdecydował się zastosować w pojeździe nowy silnik amerykańskiej firmy Caterpillar, nową prądnicę i nowy system sterowania. Przy modernizacji lokomotyw producent proponuje też przewoźnikom systemy wideorejestracji oraz manewrowego tempomatu. Ze starej SM42, na której bazuje 6Dh została tylko ostoja i wózki.

Obecnie PKP Intercity szuka wykonawcy modernizacji 9 swoich manewrowych lokomotyw SM42. Konkurencją dla Pesy i Newagu dla tego zadania, ze względu na posiadane doświadczenie, może być właśnie Tabor Dębica.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dębica (40)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dębica (40)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5