NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Lokomotywa 6Dh pracuje w Budimeksie

| Michał Szymajda 18.08.2017 6,9k

Lokomotywa 6Dh pracuje w Budimeksie
Lokomotywa 6Dh-1 002Fot. Roman Szumski, wikipedia, CC BY-SA 4.0
Budimex pochwalił się swoją lokomotywą 6Dh-1 wyprodukowaną w Taborze Dębica. To drugi wyprodukowany przez podkarpackiego producenta egzemplarz.
Pierwszą produkowaną spalinową lokomotywę „Rynek Kolejowy” miał okazję oglądać na początku 2016 roku. Pojazd był gotowy latem ubiegłego roku. Drugi egzemplarz, który kupił Budimex, można było zobaczyć po raz pierwszy podczas drzwi otwartych dębickiego zakładu w drugiej połowie czerwca. Pojazd został już przekazany do zamawiającego i rozpoczął prace.

– 6Dh-1 na co dzień wspomaga nas w pracy podczas realizacji kontraktów kolejowych. Lokomotywą dostarczamy tłuczeń, który następnie trafia na modernizowane szlaki. Wkrótce będziecie mogli zobaczyć ją na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Pilawa – poinformowała spółka realizująca kontrakt na „siódemce”.

Tabor Dębica dołączył do wąskiego grona producentów, którzy zdecydowali się na kompleksową modernizację lokomotyw SM42. Wcześniej w Dębicy wykonywano naprawy główne i mniej skomplikowane modernizacje tych spalinowozów, zakład jest też potentatem jeśli chodzi o naprawę, modernizację i budowę wagonów towarowych.

Tabor Dębica (tak jak wcześniej Newag i Pesa) zdecydował się zastosować w pojeździe nowy silnik amerykańskiej firmy Caterpillar, nową prądnicę i nowy system sterowania. Przy modernizacji lokomotyw producent proponuje też przewoźnikom systemy wideorejestracji oraz manewrowego tempomatu. Ze starej SM42, na której bazuje 6Dh została tylko ostoja i wózki.

Obecnie PKP Intercity szuka wykonawcy modernizacji 9 swoich manewrowych lokomotyw SM42. Konkurencją dla Pesy i Newagu dla tego zadania, ze względu na posiadane doświadczenie, może być właśnie Tabor Dębica.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dębica (36)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dębica (36)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5