NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację

| Martyn Janduła 11.08.2017 65

PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację
Fot. Miłosz Pakulski, SM42.pl
PKP Intercity rozpisało przetarg, w którym poszukuje wykonawcy do przeprowadzenia prac P5 wraz z modernizacją dla 9 lokomotyw manewrowych SM42. Zamówienie zawiera prawo opcji i może być zwiększone o kolejne 4 pojazdy.
Wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją 9 lokomotyw spalinowych serii SM42 jest przedmiotem kolejnego przetargu PKP Intercity. W zapisach zamówienia zapisano również przeszkolenie osób w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki. Ponadto zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonaną naprawę wraz z modernizacją, a także rękojmi przez okres minimum 36 miesięcy. Zamawiający przewiduje również zastosowanie prawa opcji i zwiększenie zamówienia o nie więcej niż 4 lokomotywy serii SM42. Naprawa wraz z modernizacją każdej lokomotywy, jak zaznacza zamawiający, nie będzie mogła trwać dłużej niż 90 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowić będzie pierwszy pojazd, na wykonanie modernizacji którego PKP Intercity daje 280 dni kalendarzowych. Całość zamówienia ma się zamknąć w ciągu 24 miesięcy.

Wadium w przetargu wynosi 819 tys. zł, a o kontrakt mogą starać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat należycie wykonali naprawę lub dostawy nie mniej niż trzech lokomotyw spalinowych. Oferty oceniane będą pod kątem ceny za wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednej lokomotywy, co stanowić będzie aż 70% oceny przetargowej. Za termin gwarancji i rękojmi za wykonaną naprawę wraz z modernizacją oferent otrzyma 25%, a 5% za deklarowany współczynnik dostępności pojazdu. Listę oferentów powinniśmy poznać 26 września 2017 roku.

Ostatni kontrakt, w którym PKP Intercity posłało do modernizacji 20 lokomotyw spalinowych serii SM42, trafił do firmy Newag. Modernizacja jednostek objęła wtedy zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną.

W przypadku obecnego przetargu, którego ukazała się specyfikacja istotnych warunków zamówienia, wynika zamawiający również wymaga całkowicie nowego nadwozia lokomotywy, zabudowy nowych dwóch agregatów prądotwórczych i dwóch kompletów urządzeń pomocniczych, w kontenerach, we wspólnej zwartej konstrukcji, umieszczonych po obydwóch stronach kabiny lokomotywy. Prace obejmą także wymianę silnika spalinowego a8C22 na dwa nowe silniki spalinowe, wymianę prądnicy prądu stałego LSPa-740 na dwie prądnice synchroniczne prądu przemiennego z prostownikami. W pojeździe zamontowane zostaną także urządzenia do zasilania pociągu w energię elektryczną. Zamawiający wymaga wymiany silników prądu stałego na dwa silniki prądu przemiennego. Kompleksową modernizację przejdzie także kabina maszynisty, w której wykonawca zabuduje dwa pulpity. Pojazd wyposażony zostanie także w system monitoringu wizyjnego zapewniającego obserwację szlaku i obrazy wyświetlane na sygnalizatorach z funkcją audio rozmów prowadzonych w kabinie maszynisty.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS