Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację
Fot. Miłosz Pakulski, SM42.pl
PKP Intercity rozpisało przetarg, w którym poszukuje wykonawcy do przeprowadzenia prac P5 wraz z modernizacją dla 9 lokomotyw manewrowych SM42. Zamówienie zawiera prawo opcji i może być zwiększone o kolejne 4 pojazdy.

Wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją 9 lokomotyw spalinowych serii SM42 jest przedmiotem kolejnego przetargu PKP Intercity. W zapisach zamówienia zapisano również przeszkolenie osób w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki. Ponadto zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonaną naprawę wraz z modernizacją, a także rękojmi przez okres minimum 36 miesięcy. Zamawiający przewiduje również zastosowanie prawa opcji i zwiększenie zamówienia o nie więcej niż 4 lokomotywy serii SM42. Naprawa wraz z modernizacją każdej lokomotywy, jak zaznacza zamawiający, nie będzie mogła trwać dłużej niż 90 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowić będzie pierwszy pojazd, na wykonanie modernizacji którego PKP Intercity daje 280 dni kalendarzowych. Całość zamówienia ma się zamknąć w ciągu 24 miesięcy.

Wadium w przetargu wynosi 819 tys. zł, a o kontrakt mogą starać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat należycie wykonali naprawę lub dostawy nie mniej niż trzech lokomotyw spalinowych. Oferty oceniane będą pod kątem ceny za wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednej lokomotywy, co stanowić będzie aż 70% oceny przetargowej. Za termin gwarancji i rękojmi za wykonaną naprawę wraz z modernizacją oferent otrzyma 25%, a 5% za deklarowany współczynnik dostępności pojazdu. Listę oferentów powinniśmy poznać 26 września 2017 roku.

Ostatni kontrakt, w którym PKP Intercity posłało do modernizacji 20 lokomotyw spalinowych serii SM42, trafił do firmy Newag. Modernizacja jednostek objęła wtedy zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną.

W przypadku obecnego przetargu, którego ukazała się specyfikacja istotnych warunków zamówienia, wynika zamawiający również wymaga całkowicie nowego nadwozia lokomotywy, zabudowy nowych dwóch agregatów prądotwórczych i dwóch kompletów urządzeń pomocniczych, w kontenerach, we wspólnej zwartej konstrukcji, umieszczonych po obydwóch stronach kabiny lokomotywy. Prace obejmą także wymianę silnika spalinowego a8C22 na dwa nowe silniki spalinowe, wymianę prądnicy prądu stałego LSPa-740 na dwie prądnice synchroniczne prądu przemiennego z prostownikami. W pojeździe zamontowane zostaną także urządzenia do zasilania pociągu w energię elektryczną. Zamawiający wymaga wymiany silników prądu stałego na dwa silniki prądu przemiennego. Kompleksową modernizację przejdzie także kabina maszynisty, w której wykonawca zabuduje dwa pulpity. Pojazd wyposażony zostanie także w system monitoringu wizyjnego zapewniającego obserwację szlaku i obrazy wyświetlane na sygnalizatorach z funkcją audio rozmów prowadzonych w kabinie maszynisty.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij