NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]

| Michał Szymajda 08.04.2016 1k

Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]
Tabor Dębica Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]
Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]
Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]
Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]
Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]
Tabor Dębica wnioskuje o środki z NCBR [zdjęcia]
Tabor Dębica działa od 1993 roku. Obecnie jest jedną z większych polskich firm naprawiających, budujących i modernizujących nowe wagony i lokomotywy dla przewoźników towarowych. Firma zatrudnia 540 osób.
Obecnie główną formą działalności Taboru Dębica, jeśli chodzi o remonty wagonów, są remonty węglarek (nawet do 50 sztuk miesięcznie) i wagonów samowyładowczych. TD remontuje też sporo cystern i wagonów-platform. Jednym z ciekawszych obszarów działalności dębickiej spółki są remonty i budowa wagonów specjalistycznych (współpracowała KZN Bieżanów przy budowie wagonu Switcher do blokowej wymiany rozjazdów).

Tabor Dębica wkrótce dołączy do wąskiego grona producentów, którzy zdecydowali się na kompleksową modernizację lokomotyw SM42 (w tej chwili wykonuje naprawy główne i mniej skomplikowane modernizacje tych spalinowozów). Podobnie jak wcześniej Newag i Pesa, Tabor Dębica zdecydowało się zastosować w pojeździe nowy silnik amerykańskiej firmy Caterpillar, nową prądnicę i nowy system sterowania. Pojazd musi przejść wszystkie testy i próby ruchowe, uzyskać wszelkie dopuszczenia. Prowadzone są już rozmowy z potencjalnym pierwszym klientem pojazdu. Budowane będą następne. Niezależnie od tego projektu Tabor Dębica przygotuje się do gruntownej modernizacji lokomotywy SM48, gdzie również zabudowany zostanie silnik firmy Caterpillar, oczywiście mocniejszy niż planowany do SM42. Przy modernizacji lokomotyw (także innych) producent proponuje też przewoźnikom systemy wideorejestracji oraz manewrowego tempomatu. Poza lokomotywami spalinowymi Tabor Dębica posiada też doświadczenie w pracach na lokomotywach elektrycznych EU07 i ET22, ET21 i lokomotywach produkcji czeskiej.

Tabor Dębica ubiega się o środki zewnętrzne na rozwój działalności w ramach Konkursu Badawczo-Rozwojowego NCBiR. Mają być spożytkowane m.in. na rozwój programu modernizacji lokomotyw manewrowych oraz budowę nowych wagonów. Po cichu liczy się też także na to, że KZN Bieżanów uzyska więcej środków na rozwój swojego wagonu do wymiany rozjazdu w blokach, co z pewnością wpłynie na więcej zamówień u dębickiego producenta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5