NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica

| Jakub Madrjas 04.05.2020 12k

Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Fot. Tabor Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Tabor Dębica wykonał modernizację siódmej już lokomotywy SM42 do typu 6Dh1 Alf. Przeznaczona została dla przewoźnika z tej samej grupy – Tabor Rail. 
Jak mówi "Rynkowi Kolejowemu" Rafał Malinowski, prezes Taboru Dębica, Alf to "najnowsza lokomotywa manewrowa tego typu na polskim rynku". – Charakteryzuje się nowoczesnym designem i posiada nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Zabudowany przedział silnikowy jest maksymalnie obniżony, przez co maszynista ma dużo lepszą widoczność szlaku. Wnętrze kabiny jest wyposażone w lodówkę, umywalkę, kuchenkę i klimatyzację – wymienia prezes.

Lokomotywa jest też wyposażona w system zdalnego sterowania, systemy antypoślizgowe, komplet kamer wraz z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi w kabinie i radio GSM-R. W modernizacji zastosowano silnik Caterpillar C27 o mocy 962 KM. Prędkość maksymalna to 90 km/h, a masa – 70 ton.

W kwietniu Tabor Dębica zakończył modernizację siódmej lokomotywy, która została przeznaczona dla przewoźnika z tej samej grupy kapitałowej – Tabor Rail. Przewoźnik ten zajmuje się transportem masowym kruszyw, węgla, popiołu, mączki wapiennej, podkładów, szyn długich oraz pojazdów. – Zajmujemy się również dzierżawą lokomotyw i wagonów obsługą bocznic kolejowych, obsługą ostatniej mili, wynajmem maszynistów, rewidentów i kierowników pociągu – wylicza prezes Malinowski. 

W barwach Tabor Rail jeździ pierwsza lokomotywa zmodernizowana do typu Alf 6Dh1-001. Pojazd oznaczony numerem 002 posiada Budimex, lokomotywy 003, 004, 005, 006 należą do PGE Opole. Rozpoczęcie eksploatacji najnowszej lokomotywy numer 7 planowane jest na czerwiec. Ma pracować głównie w obrębie górnego Śląska, wykonując pierwszą i ostatnią milę przy przewozie mączki wapiennej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dębica (33)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dębica (33)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5