NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica

| Jakub Madrjas 04.05.2020 13,4k

Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Fot. Tabor Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Alf – ciekawa modernizacja SM42 z Taboru Dębica
Tabor Dębica wykonał modernizację siódmej już lokomotywy SM42 do typu 6Dh1 Alf. Przeznaczona została dla przewoźnika z tej samej grupy – Tabor Rail. 
Jak mówi "Rynkowi Kolejowemu" Rafał Malinowski, prezes Taboru Dębica, Alf to "najnowsza lokomotywa manewrowa tego typu na polskim rynku". – Charakteryzuje się nowoczesnym designem i posiada nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Zabudowany przedział silnikowy jest maksymalnie obniżony, przez co maszynista ma dużo lepszą widoczność szlaku. Wnętrze kabiny jest wyposażone w lodówkę, umywalkę, kuchenkę i klimatyzację – wymienia prezes.

Lokomotywa jest też wyposażona w system zdalnego sterowania, systemy antypoślizgowe, komplet kamer wraz z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi w kabinie i radio GSM-R. W modernizacji zastosowano silnik Caterpillar C27 o mocy 962 KM. Prędkość maksymalna to 90 km/h, a masa – 70 ton.

W kwietniu Tabor Dębica zakończył modernizację siódmej lokomotywy, która została przeznaczona dla przewoźnika z tej samej grupy kapitałowej – Tabor Rail. Przewoźnik ten zajmuje się transportem masowym kruszyw, węgla, popiołu, mączki wapiennej, podkładów, szyn długich oraz pojazdów. – Zajmujemy się również dzierżawą lokomotyw i wagonów obsługą bocznic kolejowych, obsługą ostatniej mili, wynajmem maszynistów, rewidentów i kierowników pociągu – wylicza prezes Malinowski. 

W barwach Tabor Rail jeździ pierwsza lokomotywa zmodernizowana do typu Alf 6Dh1-001. Pojazd oznaczony numerem 002 posiada Budimex, lokomotywy 003, 004, 005, 006 należą do PGE Opole. Rozpoczęcie eksploatacji najnowszej lokomotywy numer 7 planowane jest na czerwiec. Ma pracować głównie w obrębie górnego Śląska, wykonując pierwszą i ostatnią milę przy przewozie mączki wapiennej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dębica (40)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dębica (40)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5