NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Wysoka frekwencja w nowych hybrydowych Impulsach do Spały

| Kasper Fiszer 10.08.2022 1,7k

Łódzkie: Wysoka frekwencja w nowych hybrydowych Impulsach do Spały
fot. Łódzka Kolej Aglomeracyjna
ŁKA przedstawiła pierwsze wyniki frekwencji na nowej linii do Spały. Dane wskazują na bardzo duże zainteresowanie przewozami, ale na razie nie zapadła decyzja o rozszerzeniu oferty na wszystkie dni tygodnia. Dostarczone niedługo przed inauguracją przewozów hybrydowe Impulsy z Newagu są wykorzystywane także na liniach zelektryfikowanych, a ich eksploatacja przebiega bez problemów.
Regularne połączenia pasażerskie na krótkiej, niezelektryfikowanej linii biegnącej z Tomaszowa Mazowieckiego do Spały były utrzymywane do przełomu lat 80. i 90. zeszłego stulecia. Choć potem trasa była używana w ruchu turystycznym, na powrót pociągów rozkładowych i dostępnych na zasadach ogólnych trzeba było czekać do początku lipca tego roku. Wówczas ŁKA uruchomiła kursy w bezpośredniej relacji z i do Łodzi realizowane w soboty i niedziele przez cały rok.

Średnio setka podróżnych w pociągu

Spała to popularna miejscowość wypoczynkowa, więc szczytu popularności połączenia należy spodziewać się w okresie letnim. Pierwszy miesiąc funkcjonowania nowej linii zdecydowanie potwierdził wysokie zainteresowanie przewozami do letniska. –– W kierunku do Spały przewieźliśmy średnio 210 osób dziennie – mówi Iwona Borowińska, koordynator ds. promocji w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rozkład jazdy zakłada dwie pary kursów, co oznacza, że w każdym z sobotnio-niedzielnych pociągów wyjeżdżających z Łodzi w kierunku Spały znalazło się przeciętnie 105 pasażerów.

Wyższa była przy tym rzecz jasna frekwencja w pociągu porannym. Więcej pasażerów decydowało się natomiast na powrót do Łodzi popołudniu. Zapełnienie pociągów do Łodzi było przy tym nieco niższe, bo w każdym z nich znalazło się średnio 89 podróżnych. Uśredniając wyniki dla obu kierunków, należy więc stwierdzić, że każdy kurs przyciągnął statystycznie 97 osób. Oferta ma więc póki co zostać utrzymana na dotychczasowym poziomie. – W 2022 i 2023 r. pociągi będą kursować w każdy weekend – zapowiada nasza rozmówczyni.

Nowe Impulsy spisują się bez zarzutu


Nie wyklucza ona przy tym ewentualnego wprowadzenia do rozkładu jazdy kursów realizowanych w dni robocze, choć na razie nie ma takich skonkretyzowanych planów. Aktualnie jednostki 36WEha z napędem hybrydowym są więc wykorzystywane także na trasach, na których nie jest konieczne użycie napędu spalinowego. – W ostatnim czasie pojazdy te obsługiwały m.in. linie komunikacyjne Łódź – Zgierz, Łódź – Kutno czy Łódź – Skierniewice – usłyszeliśmy od przedstawicielki ŁKA.

Dostarczone pod koniec zeszłego kwartału Impulsy są pierwszymi pojazdami we flocie łódzkiego przewoźnika, które umożliwiają prowadzenie ruchu na liniach bez sieci trakcyjnej. Jak zapewniła nas Iwona Borowińska, ich eksploatacja przebiega bez żadnych zakłóceń. – Od momentu przekazania ich do użytkowania pojazdy 36WEha spełniają wymagane współczynniki niezawodności i gotowości – stwierdza.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5