Przez kilka najbliższych miesięcy realizowane będą prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz. Trwająca modernizacja linii kolejowej nr 15 została rozszerzona o dodatkowe roboty na peronach i w nastawniach. Kontrakt na roboty podobne dotyczy także branży energetycznej.
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o
planowanej dobudowie dodatkowych wiat na wyremontowanych peronach stacji Łódź-Żabieniec. Infrastruktura jest tam modernizowana w ramach szerszego kontraktu dotyczącego linii kolejowej nr 15 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz. Zarządca infrastruktury wskazywał wówczas, że zakres projektu został rozszerzony. Wiemy już, że nowe zadaszenie pojawi się nie tylko w samej Łodzi.
Roboty na peronach i w nastawniach – W maju podpisaliśmy umowę z dotychczasowym wykonawcą projektu „Realizacja robót kolejowych na liniach nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” na roboty podobne, które nie były uwzględnione w projekcie – mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że możliwość zlecania prac w takim trybie przewiduje ustawa Prawo zamówień publicznych. To właśnie w ramach tego kontraktu dobudowane mają zostać wiaty na Żabieńcu.
Podobne wiaty mają zostać zaprojektowane i wykonane także na stacji Zgierz. – Przebudowane zostaną nastawnie na obu tych stacjach, a także niektóre elementy sieci trakcyjnej w Łodzi-Żabieńcu – wskazuje nasz rozmówca. Poza tym usunięta ma zostać nieujęta w pierwotnej dokumentacji kolizja energetyczna.
Prace dodatkowe bez wpływu na termin zakończenia kontraktu – Roboty zapewnią lepszy komfort obsługi podróżnych – ocenia przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Mówi, że prace dodatkowe będą toczyć się równolegle z tymi zakontraktowanymi już wcześniej i mają nie wpłynąć na termin finalizacji inwestycji. – W uzgodnieniu z wykonawcą przyjęto, że roboty podobne mają zakończyć się w trzecim kwartale tego roku – zapowiada Martyn Janduła.
Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK z początku tego roku również w trzecim kwartale sfinalizowane mają być prace zasadnicze realizowane pomiędzy Łodzią Kaliską a Zgierzem. Znaczenie tego odcinka w ostatnich latach istotnie wzrosło, bo jest on coraz szerzej wykorzystywany w ruchu aglomeracyjnym. Wielu podróżnych wsiada do pociągów choćby w Łodzi-Żabieńcu, bo kolej pozwala przedostać się do odległych dzielnic miasta o wiele szybciej niż tramwaje czy autobusy.