Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Co z modernizacją linii nr 16 z Łęczycy do Kutna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Co z modernizacją linii nr 16 z Łęczycy do Kutna?
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA do Łodzi w Kutnie
Czy wkrótce linia kolejowa nr 16 zostanie ponownie zamknięta z uwagi na remont kolejnego odcinka? PKP PLK kreślą inny scenariusz: spółka chce zmodernizować całą trasę z Łodzi do Kutna, dobudowując drugi tor i podnosząc maksymalną prędkość. Oznacza to kolejne prace pomiędzy Zgierzem a Łęczycą, gdzie już teraz trwają roboty inwestycyjne.

Wciąż trwają prace modernizacyjne na ciągu linii kolejowych 15 i 16 Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno. To najważniejsza trasa wylotowa biegnąca z aglomeracji łódzkiej na północ, która ma duże znaczenie nie tylko w ruchu regionalnym, ale i dalekobieżnym. Kursują nią bowiem zarówno pociągi jadące w stronę Trójmiasta, jak i Poznania. Remont obejmuje fragment leżący na terenie Łodzi, a także odcinki Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Wkrótce pociągi pojadą tam z prędkością 120 km/godz.

Zamiast remontu kolejnego odcinka – duża modernizacja całej linii

Zadania nie obejmują natomiast końcowego odcinka Łęczyca – Kutno o długości ok. 25 km. W związku z tym, że linia nr 16 ma charakter jednotorowy, na czas trwających prac ruch pociągów został całkowicie zawieszony. Czy istnieje ryzyko, że wkrótce konieczne stanie się przeprowadzenie inwestycji na kolejnym fragmencie trasy, co spowoduje jej ponowne długotrwałe wyłączenie z użytkowania? – Rozważamy realizację projektu „Usprawnienie kolejowego połączenia Łódź – Kutno poprzez budowę nowej linii kolejowej lub modernizację istniejących linii – odpowiada Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Mówi on, że przygotowane już studium wykonalności wskazuje optymalny wariant realizacyjny inwestycji, który miałby polegać na modernizacji linii nr 16. Roboty pomiędzy Łęczycą a Kutnem miałyby zatem zostać przeprowadzone w ramach o wiele szerszego zadania, które objęłoby także podniesienie parametrów odcinków ze Zgierza do Ozorkowa i z Ozorkowa do Łęczycy, które właśnie teraz są remontowane. Najważniejsze zakładane zmiany to ponowne podwyższenie dopuszczalnej prędkości – tym razem do 160 km/godz. – i dobudowa drugiego toru na całej trasie Łódź – Kutno.

Realizacja kolejnych robót zależna od dostępności środków

– Ostateczny zakres i harmonogram prac, a także ewentualne zmiany w ruchu pociągów zależą od dostępności środków na projekty inwestycyjne – zaznacza przy tym nasz rozmówca. Stwierdza też, że jeśli do realizacji przedsięwzięcia by doszło, zwiększyłaby się przepustowość tej ważnej trasy, co przełożyłoby się na lepszą obsługę kolejową województwa łódzkiego. Zmiany miałyby wpłynąć pozytywnie także na ruch towarowy.

Póki co zbliża się otwarcie trasy po jej aktualnym remoncie . Przypomnijmy, że nadal nie wiadomo, czy wkrótce ponownie pojadą po niej pociągi regionalne z Łodzi do Torunia. Samorządy województw nadal nie porozumiały się bowiem pomiędzy sobą co do kształtu przyszłej oferty.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5