Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zgierz – Łęczyca: Prace zakończą się w 2022 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
25-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zgierz – Łęczyca: Prace zakończą się w 2022 r.
fot. Kasper FiszerStacja Ozorków przed przebudową
Trwa modernizacja sporego odcinka jednotorowej trasy z Łodzi do Kutna. Konieczne było więc całkowite wyłączenie jej z ruchu, a pasażerowie ważnej linii Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mogą podróżować tylko dzięki autobusowej komunikacji zastępczej. Zarządca infrastruktury przewiduje, że prace skończą się na początku przyszłego roku.

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 16 na odcinku Zgierz – Łęczyca. Ma to usprawnić ruch na najważniejszej trasie wybiegającej z aglomeracji łódzkiej na północ, do węzła Kutno. Roboty realizowane są w ramach dwóch oddzielnych kontraktów obejmujących fragmenty Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Zarządca infrastruktury nie zdecydował się przy tym na dobudowę drugiego toru. Zapewnia, że mimo to przepustowość trasy się zwiększy.

Powstaje mijanka na terenie Zgierza

– Na przystanku Zgierz Północ budowana jest aktualnie mijanka – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Trwa tam budowa nowego peronu nr 2. Na całym odcinku ze Zgierza do Ozorkowa prowadzona jest wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ta część inwestycji ma zostać zakończona jeszcze w tym roku – w czwartym kwartale.

Roboty na dalszym odcinku trasy potrwają nieco dłużej. – Wszystkie prace pomiędzy Ozorkowem a Łęczycą zaplanowano do końca pierwszego kwartału 2022 r. – informuje nasz rozmówca. Ocenia jednocześnie, że wykonano już ponad połowę zaplanowanych robót. – W Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie widać już konstrukcję nowych peronów – relacjonuje. Trwa układanie nowego toru i wieszanie sieci trakcyjnej na stacjach.

Zakończona została spora część robót torowych

Pomiędzy nimi – na szlaku z Ozorkowa do Łęczycy – tory już są gotowe. – Dzięki inwestycji mieszkańcy będą mogli łatwiej wsiadać do pociągów. Zapewnione będą dobre podróże do Łodzi i Kutna – przekonuje Mirosław Siemieniec. Dodaje, że pociągi pasażerskie przyspieszą ze 100 do 120 km/godz., a towarowe – z 60 do 100 km/godz.

Należy dodać, że remont infrastruktury na linii nr 16 jest uzupełniony trwającą przebudową linii nr 15 na jej początkowym odcinku z Łodzi Kaliskiej do Zgierza. To właśnie nią kierowana jest większość pociągów dojeżdżających do Zgierza z kierunku Kutna. W ostatnim czasie pewne prace wykonano także na lini nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łodzią-Widzewem. Kilka tygodni temu otwarty został tam nowy przystanek kolejowy Łódź-Radogoszcz Wschód.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Więcej pociągów z Torunia do Kutna i Łodzi

Pasażer

Więcej pociągów z Torunia do Kutna i Łodzi

Kasper Fiszer 02 października 2025

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Więcej pociągów z Torunia do Kutna i Łodzi

Pasażer

Więcej pociągów z Torunia do Kutna i Łodzi

Kasper Fiszer 02 października 2025

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij