Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: 140 km/godz. na fragmencie linii nr 1 w okolicach Radomska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: 140 km/godz. na fragmencie linii nr 1 w okolicach Radomska
fot. Kasper FiszerPociąg do Częstochowy w Radomsku
Za pół roku pociągi pomiędzy Bobrami a Widzowem-Teklinowem będą mogły jeździć nieco szybciej. PKP PLK podniosą tam dopuszczalną prędkość do 140 km/godz. To wynik przeglądu torowiska i sieci trakcyjnej, a nie dodatkowych prac inwestycyjnych.

Niedawna modernizacja linii kolejowej nr 1 na jej środkowym odcinku od Koluszek do Częstochowy pozwoliła na prowadzenie ruchu pasażerskiego z prędkością 120 km/godz. Usprawniło to komunikację między Łodzią a Częstochową i Górnym Śląskiem. Trudno jednak uznać według współczesnych standardów osiągane obecnie prędkości za wysokie, biorąc pod uwagę, że trasa pełni rolę jednej z najważniejszych magistral pasażerskich w kraju.

Szczegółowa inspekcja techniczna nie wykazała przeszkód


Zarządca infrastruktury potwierdził, że za kilka miesięcy parametry na fragmencie tego ciągu zostaną podniesione. Chodzi o ok. sześciokilometrowy odcinek Bobry – Widzów-Teklinów na pograniczu województw łódzkiego i śląskiego (pomiędzy tymi punktami przebiega administracyjna granica regionów). – Na bieżąco analizujemy możliwości podniesienia prędkości pociągów na trasach kolejowych – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych, zaznaczając, że każdorazowo podjęcie takiej decyzji poprzedzone jest szczegółową diagnostyką techniczną.

Nasz rozmówca przypomina, że prace modernizacyjne przygotowały konstrukcyjnie linię nr 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową do ruchu z prędkościami wyższymi niż 120 km/godz. Przegląd diagnostyczny przeprowadzony na odcinku Bobry – Widzów-Teklinów objął m.in. obiekty inżynieryjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym czy te służące zasilaniu. – W efekcie tych prac potwierdzono, że odcinek można wykorzystać do bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu z prędkością 140 km/godz. – usłyszeliśmy.

Wkrótce szybciej na całym odcinku Radomsko – Częstochowa?

– Wprowadzenie zmiany zaplanowaliśmy na grudzień tego roku – zapowiada rzecznik PLK. Bezpośrednio przed podniesieniem prędkości nie będzie żadnych dodatkowych robót budowlanych. Zarządca infrastruktury kontynuuje teraz inspekcję techniczną pozostałych odcinków znajdujących się pomiędzy Radomskiem a Częstochową. – Na podstawie otrzymanych wyników zostaną podjęte działania, które mogą uwzględniać podniesienie prędkości pociągów – informuje Mirosław Siemieniec.

Zmiany mogą wpłynąć na czas jazdy pociągów dalekobieżnych. Raczej nie zmieni się natomiast rozkład jazdy kursów regionalnych. Przypomnijmy, że relacja sporej części pociągów Łódź – Częstochowa została rozbita w Radomsku, a podróżni muszą tam przesiadać się ze składów ŁKA do jednostek Polregio.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij