NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: Pierwsze pozwolenie dla tunelu średnicowego

| Roman Czubiński 19.11.2018 6,2k

Łódź: Pierwsze pozwolenie dla tunelu średnicowego
fot. PKP PLK
PKP PLK zatwierdziły koncepcję projektową budowy łódzkiego tunelu średnicowego, choć na razie tylko warunkowo. Wykonawcy inwestycji złożyli w Urzędzie Wojewódzkim pierwszy wniosek o pozwolenie na budowę – informuje w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Jak twierdzi, termin oddania do użytku linii łączącej stacje Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec nie jest zagrożony, obaw nie budzi też kondycja wykonawców i ilość zatrudnianej przez nich fachowej kadry.
Czy przygotowania do budowy tunelu średnicowego przebiegają zgodnie z harmonogramem?

Wykonawca przedstawiał różne propozycje rozwiązań, które były analizowane przez zespół projektowy. Została już warunkowo zatwierdzona koncepcja projektowa. Jeszcze nie ma końcowego dokumentu, ale przedstawione przez wykonawcę propozycje nie odbiegają od naszych planów. Pod centrum Łodzi powstanie jeden dwutorowy tunel o długości ponad 3 km.

Kiedy i od czego rozpoczną się pierwsze prace budowlane?

W momencie pozyskania pozwoleń rozpoczyna się organizacja budowy oraz zwożenie materiałów. Prace będą polegały na przygotowaniu terenu. Pamiętajmy, że tylko część nowo wybudowanej linii będzie przebiegała pod ziemią. Drążenie tunelu będzie najtrudniejszym etapem i inwestycja na pewno od niego się nie rozpocznie.

Podczas podpisywania umowy 28 grudnia 2017 r. członek zarządu Energopolu zapowiadał, że prace budowlane rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku...

Jeśli padały takie deklaracje, to na pewno wykonawca będzie je realizował. Nie ma żadnych przesłanek do tego, by kontrakt miał nie zostać zrealizowany zgodnie z terminem. Wykonawca zakupił już pierwsze materiały. W listopadzie zostaną przywiezione kolejne. 25 października został złożony do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o pierwsze pozwolenie na budowę.

Czy wobec deficytu pracowników, zwłaszcza – specjalistów, w budownictwie Energopol dysponuje wystarczającą kadrą do realizacji zadania?

Energopol na etapie przetargu miał obowiązek przedstawienia swojego zaplecza. Zweryfikowaliśmy wtedy potencjał kadrowy wykonawcy. Firma nadal zatrudnia wystarczającą liczbę pracowników.

Czy skrzyżowanie al. Kościuszki – Zachodnia – Zielona, pod którym będzie budowany przystanek Łódź Centrum, będzie podczas jego budowy przejezdne dla tramwajów w relacji północ – południe?

Trwają rozmowy z Urzędem Miasta na temat organizacji ruchu na czas przebudowy. Nic nie jest jeszcze potwierdzone ani rozstrzygnięte.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5