NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Łódź Kaliska – Zgierz: Koniec modernizacji za kilka miesięcy

| Kasper Fiszer 24.03.2021 2,5k

Łódź Kaliska – Zgierz: Koniec modernizacji za kilka miesięcy
Stacja Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Nowe tory ułożono już na odcinku pomiędzy Łodzią Kaliską a Żabieńcem. Na samym Żabieńcu kończy się przebudowa pasażerskiej części stacji, podobne prace prowadzone są także w Zgierzu. W ciągu kilku miesięcy ma zakończyć się warta przeszło 200 mln zł modernizacja linii kolejowej nr 15 na 11-kilometrowym odcinku Łódź – Zgierz.
Trwają prace modernizacyjne na początkowym fragmencie linii kolejowej nr 15 Łódź Kaliska – Bednary obejmujące fragment z Łodzi Kaliskiej do Zgierza. Inwestycja ma spory wpływ na ruch pociągów w aglomeracji łódzkiej, bo okresowo ruch na tym ważnym ciągu prowadzony jest jednotorowo. Zarządca infrastruktury zapowiada, że roboty zakończą się w ciągu kilku najbliższych miesięcy, co oznacza terminowy przebieg przebudowy.

Żabieniec: Perony gotowe, trwa remont przejścia pod torami

– Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale tego roku – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że to właśnie na tym odcinku spośród wszystkich modernizowanych fragmentów ciągu linii 15 i 16 Łódź – Zgierz – Kutno roboty są najbardziej zaawansowane. – W Łodzi-Żabieńcu podróżni mają już do dyspozycji dwa nowe perony, a w remontowanym przejściu podziemnym komunikację ułatwią windy – relacjonuje nasz rozmówca. Pasażerska infrastruktura naziemna jest więc gotowa praktycznie w całości.

W Zgierzu trwa budowa trzech peronów, w tym jednego nowego. Powstaje też przejście podziemne wraz z windami (wcześniej podróżni docierali na perony, przechodząc na nie w poziomie szyn). Pomiędzy łódzkimi stacjami Kaliska i Żabieniec ułożone zostały już nowe tory. – Prace torowe pomiędzy Żabieńcem a Zgierzem postępują – poinformowały nas służby prasowe PKP PLK.

Duże znaczenie inwestycji w ruchu miejskim

Jednym z ważniejszych aspektów przedsięwzięcia jest remont obiektów inżynierskich. – W Zgierzu przebudowywane są wiadukty kolejowe – stwierdza rzecznik spółki. Ocenia, że po zakończeniu prac sprawniejsze będą podróże kolejowe w regionie. Przypomnijmy, że docelowo pociągi pasażerskie mają kursować pomiędzy Łodzią a Zgierzem z prędkością 120 km/godz. Odcinek ten ma kluczowe znaczenie dla obsługi połączeń wybiegających z aglomeracji na północ: w kierunku Kutna (po linii nr 16) i Łowicza (po linii nr 15).

Wykonawcą prac na linii 15 jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania. Wartość kontraktu to ok. 220 mln zł, a środki te pochodzą ze źródeł krajowych. Inwestycja ma duże znaczenie nie tylko w ruchu dalekobieżnym czy regionalnym, ale i aglomeracyjnym czy wręcz miejskim. W ostatnich latach istotnie wzrosło bowiem znaczenie stacji na Żabieńcu, w pobliżu której powstał m.in. duży biurowiec ZUS. Pociąg jest najszybszym środkiem dojazdu z wielu części miasta, np. z Dąbrowy czy z Widzewa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5