szukaj
Śledź nas:

Łódź Kaliska – Zgierz: Umowa na modernizację podpisana

| Kasper Fiszer 30.11.2018 17

Łódź Kaliska – Zgierz: Umowa na modernizację podpisana
Stacja Zgierzfot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły dziś umowę na modernizację 11-kilometrowego odcinka z Łodzi Kaliskiej do Zgierza. Zgodnie z zapowiedziami zarządcy infrastruktury inwestycja przyczyni się do rozwoju oferty przewozowej w regionie. Władze województwa liczą nawet, że pomoże ona powstrzymać spadek liczby mieszkańców regionu.
Dziś w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim podpisana została umowa na modernizację odcinka linii nr 15 pomiędzy Zgierzem a Łodzią Kaliską (oraz krótkiego fragmentu linii nr 16 w obrębie Zgierza). Inwestycja jest elementem remontu ciągu linii z Łodzi do Kutna. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, prace na całej linii mają zostać zakończone do 2023 r.

Duża inwestycja realizowana ze środków krajowych

Wykonawcą prac na łódzkim odcinku będzie Zakład Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania. Wartość kontraktu to ok. 220 mln zł. – To środki czysto krajowe – podkreślał Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. – Odcinek pomiędzy Łodzią Kaliską i Zgierzem jest bardzo ważny dla obsługi aglomeracji, ale też w ruchu dalekobieżnym. To wylot z Łodzi na północ i do Poznania – podkreślał przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Ważnym elementem inwestycji ma być modernizacja dwóch stacji kolejowych – w Zgierzu i w Łodzi-Żabieńcu. Pierwsza z nich ma być przebudowana w sposób kompleksowy. – Powstaną tam trzy nowe perony – mówił Arnold Bresch. W Zgierzu powstanie też przejście podziemne. Tunel dla pieszych pod peronami Żabieńca, który jest regularnie zalewany wodą, poddany zostanie natomiast naprawie głównej.

Nowy samorząd chce współpracować z rządem w zakresie kolei

Podkreślanym przez Arnolda Brescha aspektem prowadzenia prac ma być ich wpływ na poprawę rozkładu jazdy. – Takie remonty bardzo mobilizująco działają na przewoźników – podkreślał. Zgodnie z założeniami inwestycji skrócić ma się także czas przejazdu: pociągi pasażerskie pojadą na 11-kilometrowym odcinku Łódź Kaliska – Zgierz 120 km/godz., pociągi towarowe zaś – 100 km/godz.

O dużym znaczeniu remontu dla rozwoju regionu mówili przedstawiciele nowych władz samorządowych oraz centralnych. – Chciałbym wyrazić uznanie dla kierunku, który został przyjęty. Kierunek ten oznacza współpracę pomiędzy władzami centralnymi i samorządowymi – powiedział wicemarszałek województwa łódzkiego Zbigniew Ziemba. Dodał, że liczy, że przedsięwzięcia kolejowe staną się jednym z czynników hamujących spadek liczby ludności.

Modernizacja kolei to nie tylko projekty spektakularne

– Z perspektywy Łodzi i województwa my patrzymy na modernizację kolei jako na bardzo istotny, niezbędny element zagwarantowania spójności terytorialnej naszego państwa. Mamy jednak tendencję do patrzenia na nią przez pryzmat inwestycji najbardziej spektakularnych. Każdy łodzianin myśli od razu o jednym z najpiękniejszych dworców w Europie, jakim jest Łódź Fabryczna, czy o tunelu średnicowym, który będzie niedużym, ale jednak już drugim metrem w Polsce – stwierdził natomiast Zbigniew Rau, wojewoda łódzki. – To, co nas sprowadza tu dziś, pozwala spojrzeć na ten proces z innego punktu widzenia: łączenia aglomeracji z mniejszymi ośrodkami regionalnymi – podsumował.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5