NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Kutno: Pociągi wrócą w tym roku, ale raczej nie 12 grudnia

| Kasper Fiszer 29.10.2021 4,4k

Łódź – Kutno: Pociągi wrócą w tym roku, ale raczej nie 12 grudnia
Pociąg ŁKA z Kutna do Łodzifot. Kasper Fiszer
Kończy się modernizacja linii kolejowej nr 16 na odcinku ze Zgierza do Łęczycy. PKP PLK zapowiadają długo oczekiwane otwarcie trasy, na której obecnie kursują tylko autobusy zastępcze. Prace toczą się jeszcze m.in. w Zgierzu, gdzie powstaje nowa mijanka.
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą, która bardzo mocno wpływa na ruch pociągów w województwie łódzkim. Zamknięta jest bowiem jednotorowa trasa stanowiąca najważniejszy ciąg wylotowy z Łodzi na północ. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zarządcy infrastruktury odcinek ma zostać otwarty jeszcze w tym roku. Raczej nie stanie się to jednak wraz z wprowadzeniem nowego rocznego rozkładu jazdy.

Kontrakt na odcinek Ozorków – Łęczyca niemal zakończony

– Przywrócenie ruchu planowane jest pod koniec grudnia tego roku – poinformował nas bowiem Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Inwestycja podzielona jest na dwa zadania obejmujące odpowiednio odcinki Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Bardziej zaawansowane są prace na drugim z nich. Na całym tym odcinku ułożony jest już nowy tor, gotowa jest także sieć trakcyjna. Na modernizowanych peronach w Ozorkowie, Sierpowie i Łęczycy są już nowe ławki, wiaty, oznaczenia czy gabloty informacji pasażerskiej.

Wykonawca tej części inwestycji, która jest finansowana ze środków budżetu państwa, kończy prace przy systemie odwodnieniowym. – Jednocześnie prowadzi roboty porządkowe i okołotorowe – relacjonuje nasz rozmówca. Nieco więcej do zrobienia pozostało na odcinku Zgierz – Ozorków, którego remont finansowany jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Prace koncentrują się obecnie w Zgierzu


Na przystanku Zgierz-Północ, który stanie się mijanką, zakończyła się budowa nowego peronu, ale wciąż trwa układanie położonego przy nim toru. Na powstającej stacji trzeba też jeszcze zamontować rozjazdy i wykonać inne prace związane ze zmianą charakteru tego miejsca. – Do wykonania pozostał też wiadukt kolejowy, który realizuje GDDKiA w ramach budowy drogi S14 – dodaje przedstawiciel PKP PLK.

Nowy posterunek ma zwiększyć przepustowość trasy na jej odcinku aglomeracyjnym. PKP PLK zapowiadają, że pociągi pojadą istotnie szybciej niż przed remontem – składy pasażerskie będą mogły kursować z prędkością 120 km/godz. zamiast dawnych 70–90 km/godz. Jeszcze przez około rok będzie natomiast trwać przebudowa stacji Kutno.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5