Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
25-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku
.
Zbliża się koniec modernizacji stacji Czyżew. Jeszcze około rok poczekamy na finalizację robót w Białymstoku i na całym łączącym te miejscowości odcinku. Inwestycja jest częścią modernizacji korytarza Rail Baltica, której rola może być kluczowa dla zapewnienia dogodnego transportu osób i towarów do krajów bałtyckich.

Niespełna dwa miesiące temu wznowiony został ruch pociągów regionalnych Kolei Mazowieckich z kierunku Warszay do Czyżewa. Stało się to możliwe dzięki zakończeniu kolejnego etapu robót przy modernizacji magistrali Rail Baltica. Nie oznacza to jednak zakończenia prac na remontowanym odcinku Czyżew – Białystok ani na samej stacji w Czyżewie. Zarządca infrastruktury zapewnia, że inwestycja biegnie naprzód i wkrótce pasażerowie odczują kolejne jej efekty.

Białystok znacząco zmieni swoje oblicze

– Przebudowywanych jest sześć stacji i jedenaście przystanków. Zbudowany zostanie też nowy przystanek Białystok-Zielone Wzgórza – przypomina o zakresie robót Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że ważnym elementem modernizacji jest likwidacja wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn i zastąpienie ich skrzyżowaniami wielopoziomowymi. To działanie, którego nie przeprowadzono podczas zakończonej przebudowy wcześniejsszych odcinków Rail Baltiki – pomiędzy Warszawą a Czyżewem.

– Stacja w Czyżewie uzyska pełną funkcjonalność do końca 2022 r. – zapowiada nasz rozmówca. Później zakończą się natomiast roboty na modernizowanej stacji Białystok. Obejmą one również infrastrukturę pasażerską. Kładkę nad torami i przejścia piesze w poziomie szyn ma zastąpić tunel prowadzący na perony z budynku dworcowego. Zostanie on wyposażony w windy i inne udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Rosnące znaczenie strategiczne

Nowością ma być też zadaszenie wszystkich czterech peronów. – Zakończenie prac zaplanowano na 2023 r. – informuje rzecznik zarządcy infrastruktury. Wówczas sfinalizowane mają zostać także roboty torowe na całym modernizowanym odcinku. Zakończą się także utrudnienia dla pasażerów. Przypomnijmy, że część pociągów z Warszawy do Białegostoku kierowana jest trasą okrężną przez Czeremchę i Hajnówkę.

W kontekście trwającej wojny na Ukrainie i narastającego konfliktu dyplomatycznego pomiędzy Polską i krajami bałtyckimi a Rosją odernizacja korytarza Rail Baltica nabiera znaczenia strategicznego. Ma bowiem istotnie zbliżyć Litwę, Łotwę i Estonię do innych krajów unijnych i ułatwić transport towarów wewnątrz wspólnoty. Dla sprawnej komunikacji kluczowy jest przy tym odcinek polski, który dowiąże odcinek z Litwy do sieci korytarzy transeuropejskich.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij