Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Wysoka sprawność hybrydowych Impulsów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Wysoka sprawność hybrydowych Impulsów
fot. ŁKA
Minęły dwa lata eksploatacji dwunapędowych Impulsów w barwach ŁKA. Przewoźnik wskazuje na ich wysoką sprawność. Pozwala to na bezproblemową obsługę linii nr 25 w kierunku Skarżyska-Kamiennej.

Regularna eksploatacja dwunapędowych spalinowo-elektrycznych jednostek Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu rozpoczęła się w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w połowie 2022 r. Początkowo możliwość obsługi odcinków niezelektryfikowanych była wykorzystywana na trasie Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Spała. Pół roku później hybrydy wjechały zaś również na linię nr 25 w kierunku Opoczna i Skarżyska-Kamiennej w województwie świętokrzyskim.

Kolejny typ taboru sprawdza się w praktyce

Dwa lata później można stwierdzić, że eksploatacja pierwszych we flocie ŁKA pojazdów hybrydowych przebiega dobrze. – Posiadamy pięć pojazdów spalinowo-elektrycznych 36WEh. Sprawność taboru kształtuje się na poziomie 99 proc. – mówi bowiem Iwona Borowińska, dyrektor Działu Marketingu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Łódzki przewoźnik wielokrotnie podkreślał wcześniej, że bardzo wysoką sprawnością cechują się także starsze Impulsy elektryczne czy Flirty wyprodukowane przez koncern Stadler.

– Do tej pory nie odnotowaliśmy żadnych istotnych problemów, które miałyby wpływ na wyłączenie taboru [36WEh] z eksploatacji – podkreśla nasza rozmówczyni. Dodaje, że jeśli występują przypadki wyłączenia z ruchu, wynikają wyłącznie ze zdarzeń losowych, na które przewoźnik nie ma żadnego wpływu. Łódzka spółka ma też nie odnotowywać uwag co do zastosowanego układu wnętrza czy pojemności pojazdów.

Pięć pojazdów wystarcza do obsługi odcinków bez sieci trakcyjnej

Aktualnie ŁKA obsługuje tylko dwa odcinki niezelektryfikowane, oba wybiegające z Tomaszowa Mazowieckiego: do Spały oraz do Skarżyska-Kamiennej. – Obecnie liczba pojazdów dwunapędowych jest wystarczająca do obsługi pociągów na liniach niezelektryfikowanych – ocenia przedstawicielka samorządowego operatora. Łódzka Kolej Aglomeracyjna nie planuje wobec tego kolejnych zakupów podobnych jednostek.

W dłuższym horyzoncie czasowym zgodnie z zapowiedziami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego ŁKA ma obsługiwać także odcinek z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Linia ta ma jednak zostać do tego czasu zelektryfikowana. Prace w tym zakresie są planowane w ramach rządowego programu Kolej Plus.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA: Miejscówki na Sprintery do Warszawy także w kasie?

Pasażer

ŁKA: Miejscówki na Sprintery do Warszawy także w kasie?

Kasper Fiszer 26 sierpnia 2024

Pociągiem ŁKA na Dożynki Województwa Łódzkiego

Pasażer

Pociągiem ŁKA na Dożynki Województwa Łódzkiego

inf. pras. ŁKA, oprac. DS 16 sierpnia 2024

ŁKA: Spory wzrost popularności autobusów dowozowych

Zintegrowany transport

ŁKA odbiera nowe minibusy. Kolejne mercedesy we wrześniu

Tabor i technika

Nie zawsze darmowe przejazdy ŁKA dla młodych

Pasażer

Zobacz również:

ŁKA: Miejscówki na Sprintery do Warszawy także w kasie?

Pasażer

ŁKA: Miejscówki na Sprintery do Warszawy także w kasie?

Kasper Fiszer 26 sierpnia 2024

Pociągiem ŁKA na Dożynki Województwa Łódzkiego

Pasażer

Pociągiem ŁKA na Dożynki Województwa Łódzkiego

inf. pras. ŁKA, oprac. DS 16 sierpnia 2024

ŁKA: Spory wzrost popularności autobusów dowozowych

Zintegrowany transport

ŁKA odbiera nowe minibusy. Kolejne mercedesy we wrześniu

Tabor i technika

Nie zawsze darmowe przejazdy ŁKA dla młodych

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5