NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: W Ostrowie będą skomunikowania w stronę Wrocławia

| Roman Czubiński 30.09.2020 85

ŁKA: W Ostrowie będą skomunikowania w stronę Wrocławia
fot. KF
Pasażerowie pociągów ŁKA do Ostrowa Wielkopolskiego będą mogli na stacji końcowej przesiąść się na pociągi Polregio w stronę Wrocławia i na odwrót – zapewnia prezes ŁKA Janusz Malinowski. Jak podkreśla, zamieszczony na stronie PKP PLK projekt rocznego rozkładu jazdy, który skomunikowań nie przewidywał, ma charakter roboczy. W ostatecznej wersji błąd ma zostać poprawiony.
Publikowane przez nas teksty o zastąpieniu bezpośrednich pociągów Regio Łódź Kaliska – Wrocław krótszymi kursami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Ostrowa Wielkopolskiego spotkały się z szerokim odzewem Czytelników. Część z nich twierdzi, że zmiana ta będzie niekorzystna dla pasażerów. Portal „Zduńskowolskie Wieści Kolejowe” wystosował w tej sprawie otwarty list protestacyjny. Jednym z głównych zawartych w nim argumentów był widoczny w projekcie rocznego rozkładu jazdy brak skomunikowań między Regio Wrocław – Ostrów Wielkopolski a pociągami ŁKA do Łodzi.

Prezes ŁKA Janusz Malinowski zapewnia, że w ostatecznej wersji rozkładu możliwość przesiadki będzie jednak istniała. – Obecnie na stronie PKP PLK można znaleźć tylko wstępny projekt rozkładu. Ostateczny rozkład zamknięciowy będzie gotowy najwcześniej pod koniec października. Zarządca infrastruktury obiecał, że w ostatecznej wersji pociągi będą skomunikowane. O to, by tak się stało, staramy się zarówno my, jak i PKP PLK – podkreśla nasz rozmówca.

Jak dodaje, czas na przesiadkę będzie wynosił – w zależności od konkretnej pary kursów – od 5 do 25 minut. – W niektórych przypadkach będzie to nawet mniej, niż dzisiejszy czas postoju pociągów w Ostrowie. Dotyczy to pociągów w kierunku Wrocławia, mających przed sobą odcinek jednotorowy, na którym często występują zakłócenia w ruchu – wyjaśnia Malinowski.

Jednym z postulatów autorów listu było uruchomienie bezpośrednich pociągów ŁKA do Wrocławia. Prezes odrzuca jednak taką możliwość. – Koncentrujemy się na obsłudze regionu łódzkiego i odcinków stykowych w sąsiednich województwach – uzasadnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5