Partnerzy serwisu:
Biznes

ŁKA: Widzimy problem luki pokoleniowej u maszynistów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
ŁKA: Widzimy problem luki pokoleniowej u maszynistów
fot. Kasper Fiszer
Łódzki przewoźnik zapewnia, że nie dochodzi do sytuacji, w których konieczne byłoby ograniczenie oferty przewozowej czy odwoływanie pociągów w związku z brakiem kadr. Nie oznacza to jednak, że spółka nie odczuwa problemów, które występują na rynku pracy w skali ogólnopolskiej. Lukę pokoleniową wśród maszynistów ŁKA chce zasypać, szkoląc kandydatów we własnym ośrodku kształcenia.

Jednym z największych problemów branży transportowej pozostaje obecnie kwestia kadr. Kolejowi przewoźnicy towarowi mają nawet 10 – 12 proc. wakatów, a problem braku wystarczającej liczby prowadzących pojazdy jest odczuwalny także w komunikacji miejskiej, w tym w Łodzi. Jak na tym tle kształtuje się sytuacja najważniejszego operatora pasażerskich przewozów kolejowych w regionie łódzkim, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej?

Własny ośrodek szkoleniowy zapewnia dopływ kadr

– Również my widzimy problem tzw. luki pokoleniowej wśród pracowników zatrudnionych na stanowisku maszynisty – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zaznacza jednocześnie, że sytuacja kadrowa przewoźnika jest obecnie dobra. – Nie musimy ograniczać połączeń z powodu braku obsługi pociągów – tłumaczy.

Odpowiedzią spółki na rosnące problemy z pozyskaniem pracowników było otwarcie własnego ośrodka szkolenia i egzaminowania maszynistów i kandydatów na maszynistów. – Regularnie kształcimy w nim nowe kadry – zapewnia nasza rozmówczyni. Dodajmy, że liczba prowadzących pociągi spółki w ostatnich latach sukcesywnie rośnie, bo rozpoczyna ona obsługę kolejnych połączeń. Kolejną trasą stała się linia z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej, na której inauguracja kursów nastąpiła już w niedzielę 11 grudnia.

Nie brakuje kierowników. Łatwiej ich wyszkolić

Samorządowy przewoźnik nie odczuwa natomiast większych problemów związanych z pozyskiwaniem do pracy kierowników pociągów. – W tym przypadku znacznie łatwiej zdobyć kwalifikacje – zauważa przedstawicielka Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Również w tym przypadku ŁKA szkoli swoich przyszłych pracowników samodzielnie.

Od początku swojej działalności spółka korzysta natomiast z usług producentów taboru w zakresie jego utrzymania. Oznacza to że nie dotyczą jej bezpośrednio problemy związane z pozyskaniem załogi warsztatowej. Przewoźnik chce zachować ten model także w przypadku kolejnych kontraktów na dostawę jednostek.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5