Partnerzy serwisu:
Pasażer

ŁKA: Przez tunel średnicowy jeszcze częściej, niż planowano

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ŁKA: Przez tunel średnicowy jeszcze częściej, niż planowano
fot. ŁKA
Uruchomienie dwóch nowych linii wahadłowych z Widzewa do Zgierza i Pabianic – to plany Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej związane z obsługą łódzkiego węzła kolejowego po otwarciu tunelu średnicowego. Cel to zapewnienie kursów przez przyszłą linię średnicową pod centrum Łodzi nawet co 4 minuty. Coraz bardziej prawdopodobny jest też zakup kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi rosnących potrzeb przewozowych.

Ogólne założenia układu połączeń regionalnych po oddaniu tunelu do użytku opisywaliśmy już na naszych łamach. – Planujemy wszystkie pociągi z Sieradza do Łodzi wydłużyć do Skierniewic – potoki pasażerskie na obu odcinkach są zbliżone. Pociągi z Kutna pojadą przez łódzki tunel do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska, a z Łowicza – do Tomaszowa Mazowieckiego – mówił ponad rok temu ówczesny wiceprezes ŁKA Janusz Malinowski. Pociągi z łącznie sześciu kierunków miały na wspólnym odcinku (Gałkówek – Łódź Andrzejów) – Łódź Widzew – Łódź Manufaktura zapewniać regularne kursy co 8-10 minut w godzinach szczytu.

Od tego czasu plany uległy jednak pewnym – korzystnym dla pasażerów – modyfikacjom. – Planujemy uruchomić dwie linie wahadłowe. Jedna z nich będzie kursowała z Widzewa przez dworzec Łódź Fabryczna i przystanek Łódź Centrum do Pabianic, druga – do Zgierza – deklaruje obecny prezes ŁKA. Zdaniem prezesa w ten sposób następstwo pociągów w ścisłej aglomeracji łódzkiej będzie mogło zostać zagęszczone docelowo nawet do 4 minut, co zapewni częstotliwość kursowania porównywalną z metrem. Szybkość przejazdu bezkolizyjną trasą podziemną będzie poza konkurencją ze strony jakiegokolwiek naziemnego środka transportu.

Sam plan uruchomienia połączeń – oznaczanych roboczo jako W1 i W2 – nie jest nowy, początkowo był jednak przedstawiany w kontekście obsługi transportowej wystawy Expo 2022, o której goszczenie w Łodzi ubiegał się rząd. Starania te zakończyły się porażką. Według Malinowskiego nie potrzeba jednak wystawy, by wygenerować potoki pasażerskie, które uzasadnią uruchomienie dodatkowych połączeń. – Po wprowadzeniu 2 kwietnia bieżącego roku wzajemnego honorowania biletów ŁKA oraz łódzkiej komunikacji miejskiej obserwujemy ogromny przyrost liczby pasażerów. W skali całego roku wyniósł on 52%. Duża część tych podróżnych korzysta z naszych usług na terenie ścisłej aglomeracji. Po uruchomieniu tunelu ta liczba pasażerów zwiększy się w jeszcze szybszym tempie – przewiduje prezes.

Wbrew deklaracjom z czerwca 2016 r. ŁKA coraz bardziej skłania się też do zakupu dodatkowego taboru, choć – jak zastrzega prezes – ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęto. – W ciągu najbliższych 2 lat będzie trzeba dokonać dokładniejszych analiz. Myślę, że będzie się to wiązało z zakupem kolejnych pociągów – mówi Malinowski. Tunel średnicowy ma zostać otwarty pod koniec roku 2021.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij