Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Pierwszy wydłużony Flirt praktycznie gotowy. „Czekamy na procedury UTK”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Pierwszy wydłużony Flirt praktycznie gotowy. „Czekamy na procedury UTK”
fot. Kasper FiszerSkłąd dwuczłonowych jednostek Flirt
Łódzki przewoźnik czeka na dostawę pierwszej jednostki Flirt po wydłużeniu w zakładach producenta. Potem spółka będzie sukcesywnie przekazywać Stadlerowi dziewięć kolejnych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych, do których dołączony zostanie dodatkowy człon. Możliwe jest przyspieszenie przekazywania pojazdów i ich dostaw względem pierwotnego harmonogramu.

W zeszłym roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiedziała, że pierwsza jednostka Flirt wydłużona o środkowy, trzeci człon zostanie odebrana w trzecim kwartale 2021 r. U jego progu zapytaliśmy więc przewoźnika o stan przygotowań w tym zakresie. Spółka nie wskazała nam konkretnej daty dostawy, ale potwierdziła, że pojazd niedługo powinien zostać odebrany od jego producenta i wykonawcy wydłużenia – firmy Stadler.

Pozostały formalności. Niebawem trójczłonowy Flirt dotrze do Łodzi

– W obecnej chwili oczekujemy na zakończenie procedowania przez Urząd Transportu Kolejowego dokumentów niezbędnych do wprowadzenia do eksploatacji rozbudowanego pojazdu (elektrycznego zespołu trakcyjnego) Flirt. Po uzyskaniu stosownej dokumentacji rozpocznie się etap dostawy i odbioru pojazdu – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wynika z tego, że pojazd jest już praktycznie gotowy, a do pokonania pozostały jeszcze wyłącznie procedury formalne (oczywiście pod warunkiem, że UTK wyda swoje decyzje bez dodatkowych komplikacji dla wnioskodawcy).

Łódzki przewoźnik nie wysłał jeszcze do siedleckiej fabryki drugiego pojazdu przeznaczonego do wydłużenia. – Zgodnie z umową drugi elektryczny zespół trakcyjny Flirt zostanie przekazany do rozbudowy w terminie odbioru końcowego pierwszego rozbudowanego pojazdu – tłumaczy nasza rozmówczyni. Potem każdy kolejny EZT ma trafiać do producenta w terminie czterech tygodni od przekazania Stadlerowi poprzedniej jednostki.

Możliwe będzie przyspieszenie przekazywania jednostek do rozbudowy

Stadler ma zaś dostarczać ŁKA składy po rozbudowie w ciągu siedmiu tygodni od przekazania mu konkretnego egzemplarza. – Nasza spółka nie wyklucza możliwości przekazywania kolejnych Flirtów do rozbudowy w terminach krótszych niż określine w umowie – dodaje przedstawicielka ŁKA. Zastrzega jednak, że stanie się to tylko wówczas, jeśli nie powstanie zagrożenie zakłócenia prowadzenia przewozów.

Przypomnijmy, że równolegle trwać będą dostawy fabrycznie nowych jednostek hybrydowych produkcji Newagu. Według aktualnych zapowiedzi wszystkie trzy zamówione egzemplarze dotrą do Łodzi nie później niż w czerwcu 2022 r. W ciągu najbliższego roku potencjał taborowy ŁKA zostanie więc istotnie zwiększony.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5