Na terenie zaplecza technicznego przy stacji Łódź Widzew pojawił się pierwszy z pięciu zamówionych przez ŁKA hybrydowych zespołów trakcyjnych. W najbliższych tygodniach będą trwały jego testy i szkolenie maszynistów. Pojazdy wejdą do użytku jeszcze w tym roku.
Informację ujawnioną przez lokalne media skomentował na Twitterze prezes ŁKA Janusz Malinowski. – Na razie to tylko testy dotyczące zużycia paliwa i energii elektrycznej oraz pierwsze szkolenia – napisał. Z informacji, które otrzymaliśmy wcześniej od rzeczniczki przewoźnika Joanny Osińskiej, wynika, że do odbioru pierwszego 36WEh pozostało jeszcze około trzech tygodni.
Na opublikowanych już w sieci zdjęciach widać, że malowanie hybrydowych zespołów trakcyjnych nie różni się od eksploatowanych już przez ŁKA elektrycznych jednostek Impuls 2. Pojazdy mają być eksploatowane na trasach z Łodzi i Zgierza do Spały i Opoczna, a od grudnia przyszłego roku – według ostatnich zapowiedzi – także do Skarżyska Kamiennej.
Umowę na dostawę 3 hybrydowych Impulsów (z opcją na dwa kolejne, z której ŁKA postanowiła już skorzystać) podpisano
w lipcu ubiegłego roku. Warte ponad 171 mln zł brutto pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z nich będzie miał ponad 140 miejsc siedzących i ok. 150 stojących. Prędkość maksymalna to 160 km/h z wykorzystaniem sieci trakcyjnej i 120 km/h przy użyciu napędu spalinowego.