Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Ostatni wydłużony Flirt już w służbie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Ostatni wydłużony Flirt już w służbie
fot. Stadler
Do ruchu z pasażerami powrócił ostatni, dziesiąty elektryczny zespół trakcyjny Flirt trzeciej generacji po wydłużeniu o człon środkowy. Tym samym program zwiększania pojemności taboru zakończył się sukcesem – informuje przewoźnik. W wyniku przebudowy liczba miejsc siedzących i stojących w pojeździe zwiększyła się o ponad połowę.

ŁKA rozpoczęła eksploatację 20 dwuczłonowych Flirtów w latach 2014-2015. Pojazdy po pewnym czasie okazały się jednak zbyt mało pojemne. Stąd pomysł ich rozbudowy o trzeci, środkowy człon. Łódzki przewoźnik zdecydował się na taką zmianę konfiguracji taboru jako pierwszy w Polsce.

Wydłużenie pojazdów powierzono ich producentowi – firmie Stadler Polska. Pierwszy wydłużony pojazd – L-4268-011 – był gotowy w połowie ubiegłego roku. Po dopełnieniu formalności wyjechał na trasę w ostatnim kwartale 2021 r. W kwietniu gotowych było już pięć jednostek.

Jednostki po rozbudowie mają 186 miejsc siedzących zamiast dotychczasowych 120. Inne podstawowe parametry (prędkość maksymalna, możliwość jazdy ukrotnionej) nie uległy zmianie. Koszt inwestycji wyniósł 68 481 150 zł (z dofinansowaniem unijnym w wysokości 47 455 500 zł). W ramach umowy Stadler ma także utrzymywać pojazdy do roku 2029.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Daniel Siwak 02 lipca 2025

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Pasażer

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Kasper Fiszer 02 czerwca 2025

ŁKA: Tak wyglądają Elfy 3 w hali uruchomień [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Roman Czubiński 08 maja 2025

Zobacz również:

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Daniel Siwak 02 lipca 2025

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Pasażer

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Kasper Fiszer 02 czerwca 2025

ŁKA: Tak wyglądają Elfy 3 w hali uruchomień [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Roman Czubiński 08 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij