Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rozprawa ws. przetargu ŁKA dopiero w połowie miesiąca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
01-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rozprawa ws. przetargu ŁKA dopiero w połowie miesiąca
fot. Stevenlodz, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Krajowa Izba Odwoławcza rozpoczęła rozprawę nad odwołaniem Stadlera od wyników przetargu na dostawę taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Producent ten pierwotnie wygrał przetarg, ale ŁKA zmieniła swoją decyzję.

Przypomnijmy: wprawdzie 16 września ogłoszono, że zwycięzcą przetargu został Stadler, ale 11 października ŁKA unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty i poddała wszystkie propozycje ponownej ocenie. O przyczynach tej decyzji pisaliśmy tutaj. Kluczowe były wątpliwości Newagu w sprawie zadeklarowanego przez Stadlera współczynnika efektywności kosztowej. I podczas ponownej oceny ofert to właśnie firma z Nowego Sącza wygrała postępowanie; ofertę Stadlera wyrzucono z przetargu.

Stadler odwołał się od czynności odrzucenia jego oferty do Krajowej Izby Odwoławczej, gdzie 30 listopada rozpoczęła się rozprawa. W odwołaniu producent zaznacza, że parametr zużycia energii wyliczył zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Uważa też, że jeśli przewoźnik miał wobec tego wątpliwości, to przed odrzuceniem oferty Stadlera powinien był wezwać producenta do złożenia wyjaśnień. 

Siedem stron to za mało

To nie wszystko. Zdaniem Stadlera, Łódzka Kolej Aglomeracyjna powinna była odrzucić oferty zarówno Newagu, jak i Pesy. Newagowi zarzuca rażąco niską cenę utrzymania pojazdów, niezłożenie wystarczających wyjaśnień na tę okoliczność oraz niezgodność zaproponowanego pojazdu z TSI PRM lub SIWZ w zakresie miejsc siedzących, toalety i miejsc na wieszaki na rowery.

Co ciekawe, wyjaśnień Newagu w sprawie niskiej ceny utrzymania Stadler nie mógł poznać ze względu na klauzulę tajemnicy przedsiębiorstwa, ale producent uważa, że ich objętość (7 stron) była za mała, by przedstawić przekonujące dowody. Niezależnie od tego, cena zaoferowana przez Newag jest zdaniem Stadlera „nierealna i niewiarygodna”.

Proces się przedłuży?

Z kolei Pesie Stadler zarzuca zaoferowanie niezgodnego ze specyfikacją okresu gwarancji na systemy elektroniczno-mechaniczne, a zamawiającemu – bezprawne dopuszczenie do przeprowadzenia przez bydgoszczan zmian w ofercie w tym zakresie.

Co więcej, z uwagi na dużą wartość zamówienia oraz „materię sprawy obejmującą m.in. skomplikowane zagadnienia techniczne oraz dotyczące rażąco niskiej ceny”, Stadler wniósł o wyznaczenie do rozpoznania sprawy większego, trzyosobowego składu. Na już rozpoczętej rozprawie złożony został za to wniosek o powołanie biegłego; to dodatkowo przedłuży proces.

Na razie Krajowa Izba Odwoławcza poinformowała o odroczeniu rozprawy do 14 grudnia.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij