NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Newag nowym zwycięzcą przetargu. Z Impulsami II (aktualizacja)

| Roman Czubiński 04.11.2016 169

ŁKA: Newag nowym zwycięzcą przetargu. Z Impulsami II (aktualizacja)
Newag nowym zwycięzcą przetargu na ezt dla ŁKAFot. Newag
Po odrzuceniu oferty Stadlera to Newag został zwycięzcą przetargu na dostawę 14 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych - poinformowała Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Umowa będzie obejmowała także świadczenie usług utrzymania nowego taboru przez 15 lat.
– Oferta odpowiada wymaganiom zamawiającego w postępowaniu oraz przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów ofert – napisano w uzasadnieniu. Po tym, jak odrzucono ofertę Stadler Polska, na placu boju pozostały Newag i Pesa. Producent z Nowego Sącza pokonał konkurenta w kategorii ceny dostawy oraz ceny usługi utrzymania. Pesa okazała się lepsza w kategorii współczynnika efektywności kosztowej oraz liczby miejsc w pojeździe, jednak ostatecznie Newag zwyciężył ponad piętnastoma punktami procentowymi (94,43 do 77,63). Cena pojazdów stanowiła 40% wagi, koszt utrzymania – 30%, współczynnik efektywności kosztowej – 20%, a liczba siedzeń stałych – 10%.

Możliwe odwołania

Na wniesienie odwołań od decyzji ŁKA każdy z oferentów ma 10 dni. – Terminu podpisania umowy na razie nie można określić, choć dążymy do tego, by zrobić to w najkrótszym możliwym czasie – deklaruje rzecznik przewoźnika Marta Markowska.

O ponownym rozpatrzeniu ofert w Łódzkiem i tego przyczynach pisaliśmy tutaj. W ostatniej, trzeciej rundzie odwołań w ubiegłym miesiącu przedstawiciele Newagu uznali zadeklarowany przez Stadlera współczynnik efektywności kosztowej za niemożliwy do osiągnięcia. ŁKA unieważniła wówczas 11 października wybór najkorzystniejszej oferty (poprzednio, 16 września, ogłoszono, że zwycięzcą został właśnie Stadler) i poddała wszystkie propozycje ponownej ocenie.

Dostarczone w ramach zamówienia jednostki będą służyły do obsługi połączeń we wschodniej i południowej części regionu łódzkiego – z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska oraz ze Skierniewic do Kutna. Można spodziewać się także mocniejszego, niż do tej pory, wejścia ŁKA na trasy Łódź - Warszawa i Łódź - Skierniewice (na tej drugiej większość połączeń obsługują dziś Przewozy Regionalne, na pierwszej składy ŁKA kursują tylko w weekendy).

Parametry bez zmian

Pod względem parametrów nowe pociągi mają przypominać tabor obecnie posiadany przez ŁKA (20 dwuczłonowych ezt Flirt 3 produkcji Stadlera). Maksymalna długość pojazdu na wynosić 65 metrów, minimalna liczbę wszystkich miejsc siedzących – 160, w tym 140 stałych, a całkowita pojemność – co najmniej 300 osób. Wysokość podłogi przy wejściu nad główką szyny powinna wynosić 76 cm, tak samo jak co najmniej 70% powierzchni podłogi we wnętrzu.

Prędkość eksploatacyjna nie może być niższa niż 160 km/h, a przyspieszenie – niż 1,1 m/s2. Rozwiązania zastosowane w układzie napędowym muszą umożliwiać hamowanie odzyskowe. Zespół trakcyjny musi mieć co najmniej dwa dwuosiowe wózki napędowe przy nacisku na oś nie większym od 200 kN. ŁKA oczekuje minimalnego promienia łuku 100 m na torach warsztatowych i 160 m na trakcyjnych. Pojazdy będą musiały zostać wyposażone w system ETCS poziomu 2. Zamówienie obejmuje dostawę jednostek oraz usługę ich utrzymania do poziomu P4 przez 12 lat od momentu dostarczenia (do połowy 2029 r.). Wymagana minimalna żywotność to 35 lat lub 4 miliony kilometrów przebiegu.

Newag chce dostarczyć Impulsy II

O komentarz do najnowszego rozstrzygnięcia poprosiliśmy Zbigniewa Konieczka, prezesa Newagu. Ten krótko deklaruje, że jeżeli uda się podpisać umowę z ŁKA, przewoźnik będzie pierwszym w Polsce operatorem, który otrzyma Impulsy drugiej generacji, podobne do tych dla włoskiego Bari.

– Cieszymy się, że ponowna ocena ofert doprowadziła do wyboru naszych pojazdów. Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie pierwszym przewoźnikiem w Polsce, który otrzyma nowy pojazd Impuls 2. Z niecierpliwością oczekujemy na podpisanie umowy – powiedział.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS