NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ŁKA ma otrzymać hybrydy przed startem połączeń do Opoczna

| Kasper Fiszer 26.04.2021 2,7k

ŁKA ma otrzymać hybrydy przed startem połączeń do Opoczna
Pociąg Newagu w barwach ŁKAfot. Kasper Fiszer
Choć na razie nie znamy szczegółów kontraktu, który ŁKA zawrze z Newagiem, wiemy, że przewoźnik nie spodziewa się problemów związanych z terminami dostaw hybrydowych jednostek trakcyjnych. Spółka musi być gotowa do przejęcia obsługi trasy z Łodzi do Opoczna w 2023 r. Tylko do końca 2022 r. jej operatorem będzie bowiem Polregio.
ŁKA rozstrzygnęła niedawno przetarg na zakup trzech hybrydowych spalinowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jedyną ofertę w postępowaniu złożył Newag i, choć spółki nie podpisały jeszcze umowy, należy spodziewać się, że nowosądecki producent dostarczy pojazdy łódzkiej spółce. Zamawiane właśnie jednostki będą pierwszymi pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, które mogą poruszać się po liniach niezelektryfikowanych.

Oferta Newagu objęta tajemnicą

Jak zapowiedział organizator połączeń, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, hybrydy mają zostać skierowane na linie do Opoczna i Spały. Samorząd przewiduje, że w 2022 r. obsługę pierwszej ze wskazanych tras zakończy Polregio. Zgodnie z pierwotnymi zapisami dokumentacji przetargowej termin dostawy nowych pojazdów dla ŁKA miał jednak przypadać około połowy 2023 r. Tworzyło to potwncjalny problem z realizacją przewozów w okresie przejściowym.

Przed zawarciem kontraktu zarówno przewoźnik, jak i producent wypowiadają się o szczegółach oferty bardzo ostrożnie. – Informacje o terminie dostaw i innych szczegółach będziemy mogli przekazać dopiero po podpisaniu umowy i sfinalizowaniu uzgodnień technicznych – powiedział nam jedynie Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu. – Ze względu na objęcie części oferty tajemnicą przedsiębiorstwa nie możemy przedstawić szczegółowych informacji – stwierdziła natomiast Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Nie będzie problemów po przejęciu przewozów

Dodała ona natomiast, że wykonawca dostarczy jednostki w terminach zgodnych z opisanymi w dokumentacji przetargowej. – Umożliwi to przejęcie obsługi linii opoczyńskiej od 2023 r. – zapewniła nasza rozmówczyni. Przewoźnik nie spodziewa się więc problemów z funkcjonowaniem połączeń w okresie po zmianie operatora.

Przejęcie obsługi linii opoczyńskiej przez ŁKA oznaczać będzie kolejne zmniejszenie roli Polregio w systemie transportowym województwa. W grudniu zeszłego roku znacznie zmniejszyła się liczba kursów międzywojewódzkich z Łodzi do Częstochowy (zamiast nich realizowane są połączenia przesiadkowe ŁKA Łódź – Radomsko i Polregio Radomsko – Częstochowa). Z rozkładu jazdy wypadły też bezpośrednie pociągi z Łodzi do Wrocławia. Dwie pary połączeń z Łodzi do Ostrowa Wielkopolskiego uruchomiła wówczas ŁKA. Tam zapewnione zostały skomunikowania w kierunku stolicy Dolnego Śląska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5