NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA: Lada dzień wyjazd pierwszego wydłużonego Flirta

| Roman Czubiński 28.10.2021 4,9k

ŁKA: Lada dzień wyjazd pierwszego wydłużonego Flirta
fot. Twitter.com/Janusz Malinowski
ŁKA: Lada dzień wyjazd pierwszego wydłużonego Flirta
ŁKA: Lada dzień wyjazd pierwszego wydłużonego Flirta
ŁKA: Lada dzień wyjazd pierwszego wydłużonego Flirta
Pierwszy elektryczny zespół trakcyjny Flirt ŁKA, wydłużony z dwóch do trzech członów, przeszedł pomyślnie wszelkie procedury odbiorów i dopuszczeń. Jego pojawienie się na linii jest kwestią dni – ujawnił prezes łódzkiej spółki. Docelowo w ten sam sposób zostanie przebudowanych łącznie 10 pojazdów.
– Rozbudowany pociąg Flirt 3 produkcji Stadlera ma już zezwolenie UTK i przeszedł odbiory końcowe – poinformował na Twitterze prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski. – W najbliższych dniach będzie już dostępny dla Pasażerów – zapowiedział. Ze zdjęć wynika, że pojazd znajduje się już na terenie zaplecza technicznego ŁKA przy stacji Łódź Widzew.

Wstawienie środkowego członu pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc siedzących o 66 (teraz w całym zespole jest ich 186). Dodatkowy segment zapewnia ten sam standard podróżowania, co dwa człony obecnie eksploatowanych pojazdów (niska podłoga, klimatyzacja, bezprzewodowy Internet). Jedyną różnicą jest tylko jedna, a nie – jak w członach skrajnych – dwie, para drzwi. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego to 16 metrów, a całego rozbudowanego pojazdu – 64 metry.

ŁKA kupiła 20 EZT Flirt w roku 2013. Wkrótce po wprowadzeniu ich do służby w roku następnym okazało się, że dwuczłonowe jednostki mają zbyt małą pojemność, by obsłużyć kursy cieszące się największą frekwencją. Konieczne było więc łączenie ich w trakcji podwójnej, co zmniejszało ilość taboru, którym przewoźnik mógł swobodnie dysponować. Wkrótce zaczęto więc mówić o wydłużeniu niektórych Flirtów o człon środkowy. Zamówienie z wolnej ręki otrzymał ich producent – Stadler Polska.

Umowę podpisano wiosną 2019 r., co przesądziło o tym, że wcześniejszy ambitny harmonogram (ukończenie przebudowy wszystkich pojazdów do stycznia 2020 r.) nie mógł zostać dotrzymany. Pierwszy pojazd po wydłużeniu był gotowy w lipcu bieżącego roku. Po testach na torze doświadczalnym w Żmigrodzie pojazd otrzymał niezbędne zezwolenia i jest gotowy do ruchu.

Koszt inwestycji wyniósł 68 481 150 zł (z dofinansowaniem unijnym w wysokości 47 455 500 zł). W ramach umowy Stadler zobowiązał się także do utrzymania pojazdów do roku 2029.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5