Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Lada dzień wyjazd pierwszego wydłużonego Flirta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy elektryczny zespół trakcyjny Flirt ŁKA, wydłużony z dwóch do trzech członów, przeszedł pomyślnie wszelkie procedury odbiorów i dopuszczeń. Jego pojawienie się na linii jest kwestią dni – ujawnił prezes łódzkiej spółki. Docelowo w ten sam sposób zostanie przebudowanych łącznie 10 pojazdów.

– Rozbudowany pociąg Flirt 3 produkcji Stadlera ma już zezwolenie UTK i przeszedł odbiory końcowe – poinformował na Twitterze prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski. – W najbliższych dniach będzie już dostępny dla Pasażerów – zapowiedział. Ze zdjęć wynika, że pojazd znajduje się już na terenie zaplecza technicznego ŁKA przy stacji Łódź Widzew.

Wstawienie środkowego członu pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc siedzących o 66 (teraz w całym zespole jest ich 186). Dodatkowy segment zapewnia ten sam standard podróżowania, co dwa człony obecnie eksploatowanych pojazdów (niska podłoga, klimatyzacja, bezprzewodowy Internet). Jedyną różnicą jest tylko jedna, a nie – jak w członach skrajnych – dwie, para drzwi. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego to 16 metrów, a całego rozbudowanego pojazdu – 64 metry.

ŁKA kupiła 20 EZT Flirt w roku 2013. Wkrótce po wprowadzeniu ich do służby w roku następnym okazało się, że dwuczłonowe jednostki mają zbyt małą pojemność, by obsłużyć kursy cieszące się największą frekwencją. Konieczne było więc łączenie ich w trakcji podwójnej, co zmniejszało ilość taboru, którym przewoźnik mógł swobodnie dysponować. Wkrótce zaczęto więc mówić o wydłużeniu niektórych Flirtów o człon środkowy. Zamówienie z wolnej ręki otrzymał ich producent – Stadler Polska.

Umowę podpisano wiosną 2019 r., co przesądziło o tym, że wcześniejszy ambitny harmonogram (ukończenie przebudowy wszystkich pojazdów do stycznia 2020 r.) nie mógł zostać dotrzymany. Pierwszy pojazd po wydłużeniu był gotowy w lipcu bieżącego roku. Po testach na torze doświadczalnym w Żmigrodzie pojazd otrzymał niezbędne zezwolenia i jest gotowy do ruchu.

Koszt inwestycji wyniósł 68 481 150 zł (z dofinansowaniem unijnym w wysokości 47 455 500 zł). W ramach umowy Stadler zobowiązał się także do utrzymania pojazdów do roku 2029.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5