Partnerzy serwisu:
Pasażer

ŁKA dojedzie do Wieruszowa po torach CPK?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ŁKA dojedzie do Wieruszowa po torach CPK?
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA w Pabianicach
Być może za kilka lat pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dotrą do Wieruszowa. Z Łodzi dojeżdżałyby tam nowo wybudowaną linią KDP z CPK do Wrocławia i Poznania. Trasa ta mogłaby także być wykorzystywana przez regionalne ekspresy do Łowicza, Skierniewic czy Sieradza.

Rząd podkreśla, że linie kolejowe budowane w ramach tworzenia systemu wokół Centralnego Portu Komunikacyjnego mają służyć nie tylko do obsługi szybkiego ruchu pomiędzy największymi miastami, ale także do zapewnienia dogodnych połączeń szeregowi mniejszych ośrodków. Tak ma być również w przypadku tzw. linii Y biegnącej z aglomeracji warszawskiej przez CPK i Łódź do Poznania z odgałęzieniem do Wrocławia. 

Ruch regionalny na trasach KDP wzorem krajów zachodnich

Wykorzystanie linii do prowadzenia ruchu regionalnego wymaga jednak i współpracy z samorządami wojewódsztw, i – najprawdopodobniej – inwestycji w nowy tabor kolejowy. Według aktualnych założeń trasa ma być bowiem elektryfikowana w systemie 25 kV, a zatem odmiennym od tego stosowanego na całej sieci PKP. Możliwość prowadzenia przewozów po KDP widzi jednak ŁKA, największy przewoźnik w regionie łódzkim, przez który przebiegać ma projektowana linia.

– Na tej linii, zgodnie z doświadczeniem krajów europejskich, może być prowadzony ruch mieszany. Jeśli byśmy chcieli uruchomić szybkie połączenia regionalne do wielu miejscowości, to nowa linia stwarza nam takie możliwości. Mówię tu o Łowiczu, Skierniewicach, Sieradzu czy Wieruszowie – stwierdził podczas konferencji zorganizowanej przez Instytut Kolejnictwa i fundację ProKolej Janusz Malinowski, prezes zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zaznaczył, że spółka potrzebowałaby wówczas nowego taboru wielosystemowego.

Niewykluczony zakup jednostek dwusystemowych

– Może niekoniecznie chodzi tu o tabor rozwijający 200 czy 250 km/godz., ale 160 km/godz. – zaznaczył. – Takich inwestycji nie wykluczam – dodał przedstawiciel samorządowego przedsiębiorstwa. W jego opinii eksploatowane dziś przez polskich przewoźników lokomotywy czy jednostki mogą być trudne do modernizacji umożliwiającej jazdę na liniach zelektryfikowanych w różnym standardzie.

Jeśli pomysł kursowania ŁKA po szybkiej linii do Wieruszowa doszedłby do skutku, oznaczałoby to radykalną poprawę sytuacji komunikacyjnej tego niespełna dziesięciotysięcznego miasta. Co prawda leży ono przy czynnej w ruchu pasażerskim linii nr 181 Herby Nowe – Oleśnica, ale od kilku lat nie kursują tam pociągi regionalne. Oferta PKP Intercity jest zaś marginalna i ogranicza się aktualnie do dwóch par kursów autobusowej komunikacji zastępczej do Kępna i Kępic.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5