Łódzka Kolej Aglomeracyjna obsłuży jednostkami Impuls trasy z Łodzi do Skierniewic i Kutna oraz ze Skierniewic do Łowicza. Przewoźnik chciałby móc wysyłać m.in. na ostatnią z wymienionych linii eksploatowane już od kilku lat Flirty. Wymaga to jednak zgody Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
W grudniu tego roku, a potem
w marcu i – być może – w połowie przyszłego roku rozszerzona ma zostać sieć połączeń obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Równolegle przewoźnik rozpocznie eksploatację nowych składów Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu, które uzupełnią park taborowy składający się dotychczas wyłącznie z dwuczłonowych jednostek Flirt wyprodukowanych przez koncern Stadler. Impulsy będą kursować nie tylko na trasach, na których dotychczas nie było pociągów ŁKA.
Impulsem także na linii do Kutna – Od 9 grudnia 2018 r. pojazdy Impuls 2 obsługiwać będą połączenia relacji Skierniewice – Łowicz, Łódź Fabryczna – Skierniewice oraz Łódź Kaliska – Kutno – wylicza Marta Markowska, rzecznik prasowy ŁKA. – Od marca 2019 r. kolejne pociągi tej serii skierowane zostaną do obsługi nowych połączeń Łódź Fabryczna – Piotrków Trybunalski – Radomsko i Łódź Fabryczna – Tomaszów Mazowiecki – zapowiada. Na linii nr 11 łączącej Sieradz z Łowiczem nie zobaczymy natomiast na razie Flirtów.
Połączenie na obrzeżach województwa będzie więc obsługiwane taborem bardziej pojemnym niż duża część kursów o charakterze aglomeracyjnym albo uruchamianych na najbardziej obciążonych trasach przewoźnika. – Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego pociągi Impuls 2 mogą obsługiwać wszystkie połączenia realizowane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną w obrębie województwa łódzkiego. Natomiast pojazdy Flirt 3 zgodnie z umową o dofinansowanie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych mogą obsługiwać jedynie wskazane w tej umowie trasy – tłumaczy nasza rozmówczyni.
ŁKA chce zmian w umowie z CUPTPrzewoźnik zaznacza jednak, że chciałby mieć większą elastyczność w przydziale taboru do poszczególnych linii. – Skierowanie Flirtów do obsługi innych połączeń wymaga zgody CUPT. Spółka podjęła działania mające na celu uzyskanie takiego pozwolenia – informuje nas rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Przypomnijmy, że ŁKA będzie od grudnia obsługiwać trzy pary połączeń ze Skierniewic do Łowicza. Tylko dwie z nich realizowane będą wspomnianymi jednostkami Impuls.
Raz dziennie w trasę wyjadą bowiem autobusy zastępcze, co jest związane z modernizacją stacji Łowicz Główny prowadzoną w ramach robót na magistrali E20.