Inauguracja przewozów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Skierniewice – Łowicz zbiegnie się z wprowadzeniem tam zastępczej komunikacji autobusowej. Po drodze zamiast po torach realizowany będzie jeden z trzech kursów w każdą ze stron. Wiąże się to z przeszło dwukrotnym wydłużeniem czasu przejazdu.
Od grudnia Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie uruchamiać pociągi na nowej trasie – ze Skierniewic do Łowicza (po linii kolejowej nr 11). Kursy wojewódzkiej spółki będą uzupełniać ofertę pociągów uruchamianych przez Przewozy Regionalne. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ŁKA będzie w początkowym okresie obsługiwać bowiem jedynie trzy pary połączeń.
Niemal godzina zamiast 22 minut jazdyCo więcej, tylko dwie pary kursów będą realizowane pojazdami szynowymi. – Jedna para pozaszczytowych pociągów zostanie zastąpiona autobusową komunikacją zastępczą, co wynika z braku możliwości wjazdu na remontowaną stację Łowicz Główny – potwierdziła „Rynkowi Kolejowemu” Marta Markowska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Według danych zamieszczonych na łamach Portalu Pasażera autobus wyjedzie z Łowicza o 9:26, a ze Skierniewic o 8:06.
Istotna dla podróżnych może być zwłaszcza informacja o zastąpieniu pociągu wyjeżdżającego ze Skierniewic po godz. 8:00, bo czas jego przejazdu wydłuży się przeszło dwukrotnie. O ile jednostki Impuls dojadą do Łowicza w 22 minuty, o tyle autobus zastępczy będzie potrzebował na pokonanie tej trasy aż 54 minut. W związku z tym nie dowiezie on podróżnych do miejscowości docelowej przed godz. 9:00.
W połowie 2019 r. kolejny rozwój sieci połączeń ŁKAPrzypomnijmy, że ŁKA argumentowała swoją decyzję o wycofaniu się z
pierwotnych planów uruchomienia kursów także na odcinku Łowicz – Kutno właśnie brakiem możliwości ułożenia rozkładu jazdy, który nie wymuszałby uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej. Jak tłumaczy jednak Marta Markowska, w przypadku odcinka do Kutna konieczne byłoby odwołanie pociągów w atrakcyjnych dla podróżnych godzinach, a w przypadku trasy do Łowicza udało się zachować kursy w godzinach szczytu. – Na odcinku Skierniewice – Łowicz przepustowość jest większa, głównie z uwagi na fakt, iż wykorzystywany jest on jedynie przez ruch regionalny, a oferta połączeń jest obecnie ograniczona – mówi.
– Według zapowiedzi PKP Polskich Linii Kolejowych remont linii nr 3 [w okolicach Łowicza] ma zakończyć się w połowie 2019 r., co pozwoli na dalszy rozwój połączeń ŁKA w północnej części województwa łódzkiego – zapowiada rzecznik prasowy łódzkiego przewoźnika. Wcześniej, bo w marcu, planowana jest inauguracja połączeń do Radomska i Tomaszowa Mazowieckiego. Do tych miast na południu regionu dojedzie na początku jednak
tylko po jednej parze kursów.