Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Litwa zakończyła wykupy gruntów pod Rail Baltikę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Litwa zakończyła wykupy gruntów pod Rail Baltikę
fot. M. SzymajdaZdjęcie ilustracyjne
– Procedury pozyskania gruntów na odcinku Rail Baltica od Kowna do granicy litewsko-łotewskiej zostały zakończone i rozpoczęły się przetargi – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Marius Skuodis, minister komunikacji Republiki Litewskiej.

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Jakie jest zaawansowanie projektu Rail Baltica na Litwie?

Marius Skuodis, minister komunikacji Republiki Litewskiej. Pierwszy odcinek linii Rail Baltica od granicy do terminalu w Kownie po torze o rozstawie 1435 mm już funkcjonuje. Do 2026 roku zostanie zmodernizowany tak, by umożliwić przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 249 km/h. Procedury pozyskania gruntów na odcinku od Kowna do granicy litewsko-łotewskiej zostały zakończone i rozpoczęły się przetargi. Oznacza to, że Litwa jest w pełni gotowa do budowy magistrali od Kowna do granicy z Łotwą.

Jakie są szanse na powrót pociągów międzynarodowych do Polski i Łotwy?

W kontekście pandemii, przywiązanie do jakości tras, lepszych połączeń i bezpieczeństwa leży wśród priorytetów polskiej i litewskiej strony. Jestem pewien, że w 2026 roku Rail Baltica przyniesie znaczące zmiany dla całego regionu.

A w kontekście bieżących połączeń z Kowna lub Wilna do Warszawy?

W ubiegłym roku Litwa i Polska podpisały dwa ważne porozumienia pomiędzy Kolejami Litewskimi (LTG Link) i PKP Intercity. Pierwsze zawiera zobowiązanie połączenia w drugiej połowie 2021 roku obu stolic wygodnym pociągiem pasażerskim. Druga umowa zapewniła start inicjatywy wspólnych przewozów towarowych. To również pierwszy krok w kierunku uruchomienia 10 połączeń Wilno-Kowno-Warszawa po Rail Baltice do końca 2026 roku.

Jakie macie plany względem rozwoju kolei w Wilnie?

W marcu tego roku władze Wilna wspólnie z Kolejami Litewskimi ogłosiły przetarg dotyczący głównej stacji w stolicy oraz terenów przyległych. Przebudowa powinna przekształcić ten węzeł w nowoczesne centrum przesiadkowe, a w przyszłości nowoczesną bramę do miasta dla pasażerów podróżuujących po Rail Baltice. Modernizacja powinna zacząć się w 2022 roku i całkowicie zakończyć w 2027 roku.

Cała rozmowa ukaże się w najbliższym numerze miesięcznika “Rynek Kolejowy”. Zapraszamy do prenumeraty!
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5