LTG Infra, która odpowiada za budowę Rail Baltiki na terenie Litwy, ogłosiła nowy przetarg ramowy na prace przy budowie elementów trasy od Kowna do granicy z Łotwą. Szacowana wartość prac, która może zostać zlecona, to 1,05 mld euro netto.
Przetarg prowadzony jest w formule dynamicznych zakupów rozpisanych na okres 60 miesięcy. Wpierw następuje system prekwalifikacji – firmy, które przejdą do drugiego etapu, mogą następnie rywalizować o zlecenia. Postępowania na poszczególne roboty – do wartości 1,05 mld euro netto –są rozpisane w miarę potrzeb. To już kolejny taki przetarg – w poprzednim zamawiający już wykorzystał niemal całą pulę przeznaczonych środków.
Na odcinku Kowno – granica litewsko-łotewska przejęto już niezbędne grunty. Trwają prace przy budowie dróg dojazdowych, a także prace przygotowawcze do
budowy mostu przez Wilię (najdłuższy most kolejowy na terenie krajów bałtyckich). Został ogłoszony przetarg na prace w pobliżu Janowa. Na pozostałych odcinkach (
Kowno – Wilno,
Kowno – Polska i węzeł kolejowy Kowno) trwają prace planistyczne lub projektowe.
W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii.