Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Litwa: Konsultacje rynkowe przed dużym przetargiem na budowę Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Litwa: Konsultacje rynkowe przed dużym przetargiem na budowę Rail Baltiki
mat. Rail Batica
LTG Infra, litewski zarządca infrastruktury, odpowiedzialny za wdrażanie projektu Rail Baltiki na terenie tego kraju, rusza z konsultacjami rynkowymi. Poprzedzają one ogłoszenie przetargu na budowę trasy od Kowna w kierunku granicy z Łotwą.

– W kierunku Łotwy zostanie wybudowana linia kolejowa o długości blisko 170 km. Przetarg będzie się wyróżniać skala. Naszym celem jest poznanie oczekiwań ze strony potencjalnych uczestników, a także skorzystanie z ich doświadczeń oraz rekomendacji w planowanym przetargu – mówi Dovydas Palaima, który kieruje projektem Rail Baltiki w ramach LTG Infra.

Konsultacje rynkowe potrwają 1-2 miesiące, a sam przetarg ma ruszyć w tym kwartale. Zadaniem wykonawcy będzie dostawa materiałów, a także przeprowadzenie prac, obejmujących układanie tłucznia, podkładów, torów, rozjazdów itp.

Obecnie na 30-kilometrowym fragmencie odcinka pomiędzy Kownem a granicą z Łotwą trwają prace związane z budową nasypów i obiektów inżynieryjnych. Trwa też budowa najdłuższego w Krajach Bałtyckich mostu kolejowego nad Wilią (Neris).

Projekt Rail Baltiki na terenach Krajów Bałtyckich obejmuje budowę 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Według założeń pociągi mają pojechać w 2030 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij