W dniach 4 - 7 lipca br., z powodu prac torowych na odcinku Andrychów – Kęty, pociągi TLK 53202/3 relacji Gdynia – Zakopane i TLK 35202/3 relacji Zakopane - Gdynia kursowały na skróconej trasie do/z Bielska-Białej Gł. Na odcinku z Bielska-Białej przez Wadowice do Zakopanego uruchomiono zastępczą komunikacją autobusową.
Dla pasażerów takie rozwiązanie oznaczało oczywiście spore komplikacje i utrudnienia w podróży. Jak informował wówczas przewoźnik, w komunikacji autobusowej nie jest możliwy przewóz rowerów, wózków i przesyłek konduktorskich. Dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie, rezygnując ze skierowania pociągu trasą przez Żywiec i Jeleśnię?
Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity, powodem jest zły stan techniczny trasy przez Jeleśnię. - Na linii nr 97 Skawina - Żywiec na odcinku Sucha Beskidzka - Hucisko (od kilometra 46,743 do kilometra 63,960) maksymalny nacisk osi wynosi 157 kN, wobec czego mogą tamtędy kursować tylko pociągi prowadzone elektrycznymi zespołami trakcyjnymi – wyjaśnia Sitkowska.