Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budowa nowego mostu w Przemyślu na ukończeniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
20-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za blisko 67 mln zł netto w budowę nowej przeprawy w Przemyślu jest na ukończeniu.

W panoramie miasta Przemyśl, widnieje już nowy most, usytuowany między rozsuniętymi elementami zabytkowego obiektu. Jak czytamy w komunikacie prasowym, dzięki postępującej zgodnie z planem inwestycji PLK S.A., w sobotę 18 listopada – ruch pociągów miał zostać skierowany już na nowy tor, wybudowanej przeprawy nad rzeką San.

Jak informują PKP PLK, na obiekcie - w ciągu toru nr 1 - wykonano próby obciążeniowe, które pozwoliły na sprawdzenie nowopowstałej konstrukcji pod względem statycznym i dynamicznym. Do tego celu, wykorzystano m.in. skład połączonych ze sobą trzech lokomotyw spalinowych, o łącznej wadze 360 ton. Dla zbadania efektów dynamicznych pracy ustroju nośnego mostu, wystarczyła jedna lokomotywa. Jednocześnie prowadzone są prace na moście wzdłuż toru nr 2, gdzie odbywa się scalanie ostatnich elementów konstrukcji. Następnie, układane będą szyny i podkłady.

Po oddaniu do użytkowania przeprawy w ciągu toru nr 1, wyłączony zostanie by - pass, który umożliwiał prowadzenie ruchu kolejowego w trakcie prac.

Przedsięwzięcie realizowane jest według koncepcji, pozwalającej na zachowanie w panoramie miasta zabytkowych elementy kolejowej przeprawy. Jeszcze w tym roku, efektem inwestycji PLK SA będą dwie nowe nitki mostów z przęsłami o klasycznej konstrukcji stalowej, kratownicowej. Nowe obiekty zagwarantują sprawne przejazdy na linii nr 91 Kraków – Medyka i umożliwią przewoźnikom tworzenie lepszej oferty podróży koleją. Jedna stara nitka będzie zaadaptowana na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Druga zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.

Kolejowa inwestycja obejmuje również przebudowę dróg w obrębie mostu. Dzięki temu korzystnie zmieni się system komunikacji w Przemyślu. Kontynuowane są prace przy ul. Sportowej i 22–go Stycznia. Zakończenie zasadniczych robót przy budowie mostu planowane jest w grudniu 2023 r. – informuje spółka.

Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu nad rzeką San za 66,6 mln zł netto realizowana jest w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij