Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 26: PLK wybrały wykonawcę spośród 17 chętnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
08-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 26: PLK wybrały wykonawcę spośród 17 chętnych
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
Wymianę 10 km jednego z torów na linii 26 wykona Gór-Tor ze Stupska. W przetargu zwraca uwagę przede wszystkim fakt, że o stosunkowo niewielkie zamówienie ubiegało się aż 17 oferentów. Świadczy to o coraz większym głodzie zamówień na rynku.

Różnica między Gór-Torem a drugim w kolejności PUH Rajbud była bardzo niewielka – wyniosła nieco ponad dwie dziesiąte punktu procentowego. Na dalszych miejscach można znaleźć zarówno małe firmy, jak i rynkowych potentatów w rodzaju PORR (miejsce 10.) czy Strabagu (miejsce 16.), a także spółki zależne PKP PLK (Trakcja SA – miejsce 4., PPM-T – miejsce 5., PNiUIK – miejsce 11., ZRK DOM na ostatnim miejscu 17. z zaledwie 58,35% punktów). Na sfinansowanie zamówienia inwestor zamierzał przeznaczyć do 28,29 mln zł brutto.

Tak duże zainteresowanie relatywnie małą inwestycją wskazuje na to, że brak większych zamówień jest coraz mocniej odczuwalny na rynku. Przyczyną jest wstrzymanie przeznaczonych dla Polski środków unijnych z Funduszu Odbudowy, spowodowane z kolei łamaniem zasad praworządności przez odchodzący rząd PiS. Siły polityczne, które prawdopodobnie ostatecznie sformują nowy gabinet (Koalicja Obywatelska, Lewica oraz Trzecia Droga) zapowiadają zabiegi o odblokowanie tej puli funduszy poprzez – między innymi – uchwalenie ustaw gwarantujących niezależność sądów od władzy wykonawczej. Droga do osiągnięcia tego celu wydaje się jednak daleka i trudna, a próba doraźnego rozwiązania poprzez prefinansowanie inwestycji z Polskiego Funduszu Rozwoju nie jest w stanie załatać całej luki inwestycyjnej.

Jak już pisaliśmy, zadaniem wykonawcy będzie wymiana toru nr 2 na długości blisko 10 kilometrów (km 65,700 – 75,250. Nowa nawierzchnia bezstykowa ma być wykonana z szyn 60E1 na podkładach betonowych. W efekcie prac prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma zostać podniesiona z obecnych 90 km/h do 120 km/h. Nawierzchnia pierwszego toru zostanie wymieniona tylko na trzech położonych po drodze przejazdach.

Na wspomnianym odcinku znajdują się dwie stacje: Zajezierze koło Dęblina i Bąkowiec. Na pierwszej z nich peron wyspowy nr 2 zostanie zastąpiony jednokrawędziowym i skrócony o 50 m (do długości 200 m). Zakres obejmuje też częściową wymianę sieci trakcyjnej. Inwestycja będzie realizowana w trybie „Projektuj i Buduj”. Prace mają być prowadzone w taki sposób, by ruch po czynnym torze odbywał się bez zakłóceń.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij