Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Liberadzki: KE nigdy nie zabraniała rewitalizacji linii kolejowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
15-04-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 15 kwietnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Liberadzki: KE nigdy nie zabraniała rewitalizacji linii kolejowych
- Nie znaleźliśmy się w sytuacji, w której nam czegoś odmówiono. Polska nigdy nie pytała KE o możliwość współfinansowania rewitalizacji linii kolejowych zamiast modernizacacji. To my nigdy o to nie pytaliśmy. Nie ma tu żadnego sukcesu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" europoseł Bogusław Liberadzki, członek Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego.

Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego sprzeciwiła się wczoraj polskim planom przesunięcia 1,2 mld euro funduszy UE z projektów kolejowych na drogowe. - Koordynatorzy zobowiązali przewodniczącego komisji do sporządzenia listu do komisarzy Kallasa i Hahna (komisarz ds. transportu Siim Kallas i komisarz ds. polityki regionalnej Johannes Hahn - przyp. red.), wyrażającego zaniepokojenie i troskę o to, że polski rząd nie przeznacza pieniędzy na potrzeby transportu kolejowego w sposób zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju - wyjaśnił Liberadzki.

- List nie jest zobowiązaniem dla Komisji Europejskiej, jednak wyraża opinię parlamentarzystów - zaznaczył Liberadzki. Pismo powstanie prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Postępowanie polskiego rządu budzi duże wątpliwości europosła - Nie rozumiem logiki rządu i nie wróżę tutaj sukcesu, choć nie bardzo wiem co rząd uzna za sukces. Każdy rok zwłoki w modernizacji dróg i kolei jest porażką - stwierdził europoseł.

- Mówi się, że ewentualne przesunięcie to porażka rządu. Jaką porażkę mógł ponieść rząd, skoro dyskusja dopiero się zaczęła? Harmonogram rozmów z KE sięga stycznia 2012 r. - powiedziała wczoraj wiceminister Patrycja Wolińska-Bartkiewicz. - Nie ma żadnego harmonogramu rozmów. Dotychczas do KE wpłynęło jedno pismo, sondujące możliwości polskiego rządu - prostuje Liberadzki.

- Dotychczas rząd nie przedstawił żadnych argumentów, które przekonywałyby o konieczności przesunięcia środków na drogi. Jeżeli rząd twierdzi, że drogowcy już mają gotowe projekty, a kolejarze nie, to po co zwlekać do stycznia? To czyni ten argument jeszcze bardziej wątpliwym - powiedział Liberadzki. - W styczniu 2012 roku będzie po wyborach. Nie wiadomo, czy nowy rząd będzie kontynuował te starania - dodał europoseł.

Wiceminister za sukces uznała wczoraj rozpoczęcie rozmów z komisją dot. finansowania z Funduszu Spójności projektów rewitalizacyjnych, tzw. „wąskich gardeł”. - Pierwszy raz słyszę o takim dylemacie. Modernizacja linii z funduszy europejskich zawsze podnosi jej aktualny stan. To, czy do standardu pierwotnego, czy wyższego, jest kwestią wtórną. Polska wcześniej nie pytała Komisji Europejskiej o możliwość rewitalizacji linii, więc niczego nam nie odmówiono. Nie ma tu żadnego sukcesu - zakończył członek Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

Liberadzki: Nie tędy droga

Biznes

Liberadzki: Nie tędy droga

Przegląd, 10 maja 2010 10 maja 2010

Liberadzki: Solidaryzuję się z kolejarzami

Warte uwagi

Liberadzki: Solidaryzuję się z kolejarzami

lp, Rynek Kolejowy, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Rząd odda Unii 5 mld zł?

Biznes

Rząd odda Unii 5 mld zł?

jm, Rynek Kolejowy 29 września 2011

MRR: Liberadzki nie ma racji

Prawo i polityka

MRR: Liberadzki nie ma racji

lp, Rynek Kolejowy 30 września 2011

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

Liberadzki: Nie tędy droga

Biznes

Liberadzki: Nie tędy droga

Przegląd, 10 maja 2010 10 maja 2010

Liberadzki: Solidaryzuję się z kolejarzami

Warte uwagi

Liberadzki: Solidaryzuję się z kolejarzami

lp, Rynek Kolejowy, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Rząd odda Unii 5 mld zł?

Biznes

Rząd odda Unii 5 mld zł?

jm, Rynek Kolejowy 29 września 2011

MRR: Liberadzki nie ma racji

Prawo i polityka

MRR: Liberadzki nie ma racji

lp, Rynek Kolejowy 30 września 2011

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij