NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Leo Express zwiększy liczbę pociągów Kraków – Praga. „Mamy wielu pasażerów"

| inf. pras. oprac. jm 03.10.2019 6,1k

Leo Express zwiększy liczbę pociągów Kraków – Praga. „Mamy wielu pasażerów"
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Leo Express ponownie zwiększa ilość kursów kolejowych na trasie Kraków – Praga. Po codziennych przejazdach podczas wakacji połączenie powróciło do kursów weekendowych. Jednak ze względu na duże zainteresowanie tym połączeniem, zdecydowano o zwiększeniu częstotliwości kursowania pociągów. Od 24 października do 14 grudnia pociągi będą jeździć 4 razy w tygodniu: do Krakowa każdego wieczoru od czwartku do niedzieli i z powrotem do Pragi od piątku do poniedziałku rano – poinformował przewoźnik.
Rezerwacja miejsc dla tych dodatkowych połączeń jest już w sprzedaży. Od 20 grudnia zaś Leo Express będzie kursował do Wrocławia. – Nasi pasażerowie doceniają bezpośrednie, wygodne połączenie między Pragą a Krakowem. Z powodu dużego zainteresowania dodaliśmy więcej połączeń, które są już w sprzedaży od 24 października. Ze względu na zmiany operacyjne oraz restrukturyzację utrzymania zwiększamy przepustowość do 14 grudnia, kiedy to jeden z naszych pociągów zostanie przeniesiony na linię Praga – Wrocław –mówi Juraj Andrejka, dyrektor Leo Express na Polskę i Ukrainę cytowany w komunikacie przewoźnika.

Jak przypomina, w lipcu 2018 r. Leo Express był pierwszą czeską firmą i jedynym prywatnym przewoźnikiem w transporcie kolejowym, który wjechał na polskie tory. Połączenie rozszerzyło się na codzienne w tym sezonie wakacyjnym, a następnie powróciło do trybu weekendowego.

– Polskie tory wciąż poddawane są licznym naprawom, co sprawia, że podróż pociągiem jest prawie o godzinę dłuższa niż podróż autobusami Leo Express. Dlatego połączenia kursują poza sezonem tylko w weekend. Jednak nasi pasażerowie nadal mogą wybierać pomiędzy wygodniejszą, ale dłuższą podróżą pociągiem lub szybszą autobusem, do którego muszą się przesiąść. Po zakończeniu remontu torów będziemy myśleć nad innymi rozwiązaniami dla codziennego kursowania – wyjaśnia Andrejka.

Leo Express planuje dalszy rozwój w Polsce, dlatego od 20 grudnia wprowadzone zostanie bezpośrednie połączenie kolejowe między Pragą a Wrocławiem. Stanie się to dzięki obowiązkowi świadczenia usługi publicznej w regionie pardubickim. Pociągi Leo Express odjeżdżają z Pragi w każdy piątek, sobotę i niedzielę o 18:08. Wrócą w każdą sobotę i niedzielę o 10:28. Na linii będzie używana jednostka elektryczna Leo Express Flirt. Przewoźnik chciałby również wydłużyć kursy pociągów Praga – Kraków do granicy z Ukrainą.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5